Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik olievlekken van mijn garagepad krijgen? veel grote vlekken i.v.m. kapotte karterpot.'heb het al geprobeerd met H.G. olievlekverwijderaar .

pad is van straatsteentjes geen beton

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maak het pad nat,laat even intrekken en strooi daarna caustic soda korrels.(wordt gebruikt als ontstopper en verkrijgbaar bij oa kruitvat)
Laat een nachtje inwerken,volgende dag spoelen en schrobben,zonodig herhalen.
Kijk uit voor ogen en handen,dit is een sterk loog!
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Meng een paar druppels afwasmiddel met wat talkpoeder. Deze vlekkenpasta kun je voor alle vetvlekken gebruiken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als H.G. niet werkt gaat het waarschijnlijk niet lukken, want de steentjes zijn poreus en zuigen de zwarte troep op. Maar misschien zijn de steentjes aan de onderkant nog zonder olie. Dan zou je alle besmeurde stenen kunnen omdraaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor kan u best een ecologisch product gebruiken met enzymen bv Power Cleaner. Dat laat u best een tijd inweken zodat het zijn dieptewerking kan doen. Nadien wegspoelen. Indien nodig meermaals herhalen afhankelijk van de vervuiling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HG natuursteen olie- & vetvlekken absorbeerder (HG product 42) is een uniek product voor het gemakkelijk verwijderen van vrijwel alle soorten olie- en vetvlekken uit alle poreuze steenachtige ondergronden, zoals plavuizen, terra cotta, marmer, kalkzandsteen en andere natuursteensoorten alsmede cement- en betonvloeren. Het zuigt de olie of het vet uit de steen en is daardoor zelfwerkend.
Voor gebruik eerst goed roeren! Breng vervolgens met een spatel of een lepel een dikke laag van circa een halve centimeter op de vlek aan .Wacht vervolgens tot het geheel is opgedroogd en er een eenvoudig te verwijderen plakkaat is ontstaan. Eventuele restanten van het plakkaat met een natte doek verwijderen.

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.hg.eu/products/show/id/86/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij een auto/motoren zaak een bus: DE_CREASER kopen. resultaat:PERFECT!!!
ik had op mijn garagevloer ook een grote olievlek. even inspuiten en wegvegen, SUPER
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding