als ik mijn wasmachine aan doe en instel is alles goed maar als ik op start druk en de kraan is open komt er water onder uit,wat moet ik doen?

ik heb mijn wasmachine tweedehands overgenomen en er geen uitleg bij gehad ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn het wasmiddel liep ook uit de machine.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Moeilijk te zeggen. Je zult moeten achterhalen waar het water precies vandaan komt. Dus de vloer goed droogmaken, wasmachine vrijmaken van de muur zodat je erachter kunt kijken. Krant eronder zodat je kunt bepalen waar het drupt. Enkele voor de hand liggende mogelijkheden: 1. waterslangkoppeling niet vast genoeg aangedraaid op de machine of ringetje ontbreekt of versleten. Remedie: Koppeling vaster aandraaien, eventueel lichtjes(!) met een waterpomptang. Anders helemaal ontkoppelen en kijken of er een ( versleten) afdichtingsring inzit en een nieuwe plaatsen. 2. Filter van de machine is niet goed geplaatst. Zit helemaal onderaan meestal achter een klepje. Filter eruit halen (pas op komt veel water uit als de trommel gedeeltelijk met water is gevuld, dus EERST af pompen), platte bak eronder om het water in op te vangen. Filter reinigen van eventuele knopen en textiel slijtage resten. Filter terugplaatsen, vaak is het een soort bajonet systeem. 3. Buitentrommel lekt. Is lekgeslagen door scherp voorwerp bv spijker. Komt zelden voor maar niet onmogelijk. Remedie: Wasmachine af laten voeren naar de stort en even uithuilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
+, maar bij punt 2 ook controleren of de rubber afsluitring nog goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I.d.d. Dat was ik vergeten te vermelden.
Mijn eerste gedachte was: filters schoonmaken. En kijk even of er zo'n slangetje aan de voorkant zit, waarmee je water kunt aftappen. Misschien zit het afsluit dopje er niet meer in.

Suc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kan er vrijwel zeker van zijn dat er ergens een darm losgekomen of gescheurd is. Deksels (top & achter) wegnemen, visuele controle en de kapotte slang vervangen of de losgekomen slang herbevestigen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk is de aanvoertrechter van het water kapot.Ik heb dit zelf ook gehad en als ik het water aanzette liep het er aan de voorkant even hard uit.Ook kan de buitentrommel doorgeroest zijn zodat er een gatin zit. Dan helpt alleen nog maar opruimen die handel. slopen!!!!!