Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik kleding heb gewassen dan heb ik zwarte vieze dingen met kleding gekreegen. ik heb 95grade gewassen. maar niet goed. waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
752

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Om te beginnen is 95 graden heel heet om te wassen. In principe doe je dat alleen met witte was (Lakens) en handdoeken/ondergoed af en toe eventueel.

De reden voor de zwarte strepen is onduidelijk. Heb je je zakken goed leeg gemaakt? Zat er niet per ongeluk ergens een ballpoint pen in een broek oid?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou goed kunnen dat de afdichting van de trommelas defect is,en dat je daardoor vieze vlekken op je kleding hebt zitten.
Al is het me niet helemaal duidelijk wat je met "zwarte vieze dingen" bedoelt
enige uitleg zou ons helpen een beter antwoord te geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleiding was je hooguit op 40 graden, maar beter nog op 30 graden. Het wordt (meestal) niet vuil, het wassen is alleen om het op te frissen.
De zwarte vlekken kunnen zijn ontstaan doordat kleuren hebben afgegeven door de hitte van het wassen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het zijn dat het vetluis is? Dat gaat ook op de kleding zitten. Het is wel goed dat je af en toe de machine laat wassen op 95 graden, maar niet met kleding hoor.
Verder zou je de wasmachine nog kunnen reinigen met een speciaal middel daarvoor.
Verdere info zit bij mijn bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding