Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je met koperpoets iets van zilver poetsen?

ik moet iets van zilver ( massief ) en iets wat verzilverd is poetsen maar ik heb alleen koperpoets ,gaat dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afhankelijk van hoe groot het te poetsen object is, kun je ook een beetje soda of zout in heet water oplossen, in dat 'sopje' een stuk aluminiumfolie leggen en daar het zilver op leggen, dan wordt het vanzelf schoon en glimmend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo doe ik het ook altijd. even naspoelen en droogmaken en klaar is kees!! voordeel is dat het enorm veel werk (en vieze handen) scheelt en je niet door het zilverlaagje heen poetst. +1

Andere antwoorden (6)

Ik doe dit zo vaak, ik heb gouden erfstukken (beker, boren) deze poets ik altijd met koperpoets en dit gaat altijd goed. Ook maak ik mijn zilveren stukken ermee schoon war prima schoon wordt. Er zit bijna dezelfde stof in allebij de producten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat kan makkelijk.Wij poetsen het hier ook wel eens mee ,en als wij het niet bij de hand hebben,gebruiken wij tandpasta.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je geen zilverpoets hebt kan je ook sigarettenas gebruiken, maar met koperpoets gaat het ook wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel, maar vergewis je er wel van dat het zilver massief is en dat het niet om een zilverlaagje gaat of dat het zilver gepatineerd is. Deze laagjes kun je er namelijk afschuren en dan is het ding waardeloos geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verzilverd zou ik niet poetsen ook niet met zilverpoets krijg je vieze plekken van
je kunt bij een drogist of supermarkt hg krijgen voor verschillendezilver of vezilver te poetsen zou daar eens naar kijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter een poetsdoek halen bij de juwelier. Dat werkt beter. en geeft geen troep of witte randen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding