Hoe kan ik de voering van mijn suede jas schoonmaken ?

De witte voering van mijn suede jas is een beetje smoezelig geworden.Ik kan de jas natuurlijk niet wassen en de voering kan er niet uit.De voering is een mix van polyamide en acryl (het ziet er uit als bont,heel zacht).
Waarmee en hoe kan ik de voering weer schoonkrijgen ?

Toegevoegd na 22 uur:
Ik wil hem liever niet naar de stomerij brengen,het gaat mij puur om de voering.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Je zou het voorzichtig met wat verdunde schoonmaakazijn op een doekje kunnen proberen. Dan blijft het bontachtige zachte volgens mij wel goed. De knuffels van m'n dochter blijven tenminste wel mooi als ik in het laatste spoelwater schoonmaakazijn doe.

Het suède zelf kun je reinigen met een zacht gummetje.

Natuurlijk wel alles op een onopvallend plekje uitproberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met een warme licht-vochtige doek met een klein beetje afwasmiddel... En niet te nat maken... Schrobben maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afwas middel ?? lijkt me niet echt geschikt.Of heb je daar goede ervaringen mee ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de beste ontvetter... Meestal is het vettig wat er aan vuil zit...
Je kunt de jas wel laten stomen, als de binnenkant smoezelig is, is de buitenkant dat natuurlijk ook! Een stomerij brengt de jas dan weer naar een specialistisch leer reinig bedrijf, en die zorgen ervoor dat de jas weer als nieuw wordt! Hou wel rekening met kosten van tussen de 40 en de 50 euro, maar je kunt er daarna weer een lange tijd tegen aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem ook naar de stomerij brengen, maar de kans bestaat dat de buitenkant een iets andere kleur krijgt, is bij mijn jas gebeurd. Maar het was wel schoon geworden, zowel de binnen als de buitenkant!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om die reden laat ik hem liever niet stomen,bovendien is het te duur.