Ik zit met een T-shirt waar ik hard geworden zweet vlekken bij de oksels niet uit krijg. Hoe los ik dit op?

Ik heb hem al meerdere keren in de machine mee gewassen, op 60 graden, maar het gaat maar niet weg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
54.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jouw vraag zo lees herken ik het probleem wel. Maar ik denk niet dat het hardgeworden zweetvlekken zijn, maar hardgeworden Deodorant. Zou dat kunnen in jouw geval? Helaas heb ik er geen goede remedie voor...althans het is mij niet niet gelukt om ze te verwijderen. Maar het ging om oudere t shirts gelukkig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad een oud t-shirt. Wat er precies mee is gebeurd weet ik niet, het is van mijn man. Omdat er een opdruk opstaat van het bedrijf waar we met plezier gewerkt hebben, gooi ik het niet graag weg. Even in de agressieve bleek kan niet: het is zwart met opdruk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het al een paar keer in de warme was meegewassen (60 graden) en heb het in soda met heet water gezet, maar er zitten nog steeds vieze plekken . ik ga er maar vanuit dat het de deodorant is, want ik kan me niet voorstellen dat zweet zulke plankharde vlekken kan maken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee... dat zal echt wel kloppen helaas. "mijn" mannen gebruiken nogal rijkelijk Deo... en dat geeft die typische harde plekken. Probeer toch maar eens de tips van de mensen die de vraag hebben beantwoord. Wie weet....

Het beste antwoord

Smeer de vlekken in met pure ossengalzeep en laat het een half uur weken.daarna nog eens op 60 graden wassen.Als ze er dan nog niet uit zijn zit er niks anders op dan afstand doen van je shirt of een soort ruit uitknippen en nieuwe stukken erin zetten.Kan heel leuk staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou het in de biotex zetten,als dat niet lukt,zit er niets anders op dan je t shirt in de bak te gooien.
12 jaar geleden
Oxy Action op de vlek, nachtje in een laagje water laten intrekken en vervolgens meewassen met de witte was.

Ik ken het probleem en los het altijd op deze manier op. T-shirt is daarna als nieuw.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens, sinds is Rexona Maximum protection gebruik zweet ik nauwelijks meer. Maar die creme kan ook in je shirt trekken en ook dat verwijder je met Oxy Action.
12 jaar geleden
Je T-shirt inspuiten met spoelglans voor de vaatwasser, een paar uurtjes laten inwerken en daarna gewoon uitwassen en weg is de vlek.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Zweetvlekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb spoelglans gehaald, en het er opgespoten. ik ben heel benieuwd!
Er schijnt een kennispartner te zijn, die daar het antwoord op weet.
Dus ik zou zeggen: gebruik dat product.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is commercieel en feitelijk juist! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SHIT.......je was me voor. Ik had me NET voorgenomen ALLE openstaande vragen over schoonmaken en wassen vandaag verder te beantwoorden met "met Vanish. En deze kennispartner zal je daar ongetwijfeld eerdaags alles over vertellen''. Ik snap de reclame best, en heb er ook veel lol om, maar het zou wel leuk zijn als Vanish zichzelf inmiddels niet al helemaal opgelost had......
maak het t-shirt nat en smeer er wat bakpoeder over laten inweken en dan wassen