werkt zo'n magneet(?) in plastic voor de wasmachine?

ik zag bij iemand zo'n raar gevormd plastic ding, dat moest je meewassen en zou 6 maanden werken.
Ik geloof dat er een magneet in zit en hij zou het water ontharden? of hebben ze het niet goed begrepen en hadden ze er 2 moeten hebben om "magnetisch" te wassen (dit vond ik toen ik erop googlde).
zelf ben ik wat sceptisch met zulke dingen, iemand ervaring hiermee?

amigo
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Als je zo'n wasbol bedoelt die het water ioniseert en daardoor de was beter reinigt: helaas, het schijnt niet te werken. Ik heb er zelf ook 1 en het heeft zeker geen nadelen en als je was niet al te vies is wordt het toch wel schoon (misschien alleen van het water) maar volgens de consumentenbond doen die bollen niets..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Water ontharden met een magneet is onzin.
De wasmiddelen bevatten zogenaamde sequestreermiddelen die de calciumionen in het water binden, waardoor het water onthard wordt. Je kunt dat ook zien aan het doseeradvies op de verpakking : Hoe harder het water, hoe meer wasmiddel geadviseerd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een doorbraak op het gebied van wasmiddelen en wassen! 150 wasbeurten voor € 17,95!

De puur natuurlijke mineralen verhogen de PH-waarde van het water, eigenlijk hetzelfde wat ook reguliere wasmiddelen doen, alleen veel efficiënter. Hierdoor verdwijnt het vuil van de kledingsvezels en sterven alle bacteriën. Door dit efficiënte proces kunt u de was doen met een spoelstop en verbruikt u veel minder water. U kunt wassen van 30 graden tot en met 60 graden.

Voordelen Wasbollen, Ecozone Ecoballs:
- uw was super schoon en fris
- u doet er veel langer mee, dan met reguliere wasmiddelen
- het wassen is dus veel goedkoper
- biologisch wasmiddel, met puur natuurlijke mineralen, dus geen schadelijke stoffen in het milieu
niet steeds verspillende verpakkingen meeslepen vanuit de winkel
- uw wasprogramma kan toe met veel minder water, het spoelen kan namelijk worden overgeslagen
- geen wasverzachter nodig
- ideaal voor personen met gevoelige huid

Het is aan te raden de wasbollen in combinatie met een antikalkmiddel te gebruiken, zoals de magnoball. Dit om klakschade aan uw wasmachine op lange termijn te voorkomen.

Ecoball pakket in Engeland al ruim 2 jaar een regelrechte hit! Met een nog steeds groeiend aantal super tevreden klanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De consumentenbond heeft wasbollen getest, en raar genoeg werd de was minder schoon dan dezelfde was zonder wasbollen.