Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gevaarlijk is ovenreiniger?

Ik draag altijd rubberen handschoenen als ik de oven schoonmaak omdat ik in de veronderstelling was dat je anders brandwonden op je handen krijgt. Toen ik echter vorige week bij een vriendin op de koffie ging en binnenstapte toen ze nog net even bezig was de oven schoon te maken, had ze helemaal geen handschoenen aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je krijgt er geen brandwonden van, maar dat had je vast wel gemerkt bij je vriendin.
Wel is het nogal agressief spul dus handschoenen dragen is wel aan te raden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

buitengewoon onverstandig. Het staat op de bus dat het heel giftig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik draag nooit handschoenen,
bij wat voor karweitje dan ook.

Ovenreiniger, allesreiniger,
terpetine, wasbenzine,
aceton........etc.
allemaal niet zo best voor je huid.

Allemaal gevaarlijk als je het zou drinken.

Maar je huid kan heel veel hebben.

Goed wasssen, die handen en iedere avond een lekkere vette creme er op en :........ niks aan de hand!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb na een flink aantal jaren werk als hulp in de huishouding (zonder handschoen) en horeca (veel natte handen) geen fraaie handen meer. Het zijn echte "huishoudhanden" met lelijke eczeemplekken geworden, jammer.
Nog gevaarlijker dan de stoffen die in je huid kunnen indringen zijn de stoffen die in de lucht komen en die je kunt inademen. dus goed luchten en de afzuigkap boven de oven (als die er is) aanzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding