Hoe verwijder je het beste die vlekken van tomatensaus uit witte katoen?

Vlekken van een tomatensaus waar olie of ander vet in zit, zijn niet te verwijderen uit witte katoen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.4K

Het beste antwoord

NOOIT doen met chloorwater, zelfs niet verdunt. Probeer het eens met ossengalzeep. Vlek nat maken, ossengalzeep erop, nachtje laten trekken, in de wasmachine en WEG VLEK!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In het geval dat het niet te verwijderen zou zijn, dan zou je het misschien kunnen bleken met bleekwater of verdund chloorwater.

hope it helps
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanish white, wel eerst een aantal uren laten intrekken voordat je het in de wasmachine stopt, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
witte tandpasta (dus niet met blauwe/rode kleurstof erin ),er op smeren op laten drogen,en dan gewoon wassen.
Zo haal je ook chocolademelk uit wit katoen.
Dit moet je niet doen op gekleurd goed,bleekt dan teveel.
Nooit met chloorwater,dit gaat net geel worden,zout zeggen ze ook wel eens,maar dit tast de stof aan waardoor die dunner wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allerbeste is zodra die vlek erin komt hup de wasmachine in. Tenminste Als je de gelegenheid ervoor hebt. Als je in een restaurant zit dan kan dat niet.

Ik deed het vroeger nooit, direct uitdoen en in de was, maar nu wel. Dan is het zeker dat de vlek eruit gaat.

Bovenstaande adviezen zijn goed, maar als de vlek iets te oud is dan word het erg moeilijk.

Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een vlekkentovenaartje van Dr. Beckmann (bij de betere drogist of supermarkt). Dit zijn speciale vlekverwijderaars. Er is er een voor praktisch elke vlek. Ideaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met Dasty, daar krijg je de smerigste vlekken mee uit je kleding zonder dat het vlekken achterlaat. Je moet dan de Dasty ontvetter nemen, dat is de gele flacon. Deze kost als ik me niet vergis 2,69 en is alleen te koop bij Wibra. Echt een supermiddel voor van alles en nog wat.

Toegevoegd na 55 seconden:
Je moet daarna wel de kleding of het tafellaken direct in de wasmachine wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de zon!
Maak de stof nat, leg het in de felle zon. Net zo vaak natmaken tot de vlek weg is.
Werkt ook prima bij wortelvlekken!