Hoe voorkom je maaien onder de vuilbakken?

Ik zet mijn vuilzakken/bakken op het terras, als ik ze buiten wil zetten als het opgehaald wordt, zit er elke keer een nest maaien onder.
Ik WALG ervan!! iemand een idee? want ik moet de zakken door de slaapkamer en gang dragen om buiten te kunnen zetten en onderweg vallen er dan nog een deel maaien af.

Toegevoegd na 15 minuten:
ik bedoel maden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En met "maaien" bedoel je "maden" neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij moet het, contextuele gezien, idd maden zijn. Werkwoord:
maaien 1. (overgankelijk) met een werktuig het bovengrondse deel ergens van verwijderen.
bv: Hij heeft vanmorgen het gras gemaaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik kon niet op het woord komen danku
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@macaidwin : eerst en vooral : fijne afbeelding
ten tweede, allerlei soorten vieze beesten die ik niet hebben wil..
maden, pissebedden, ik wil ze eigenlijk niet te goed bekijken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn gewoon degoutant.. ik zal beide dingen proberen zodat er geen een van de 2 zich gaan nestelen.

Het beste antwoord

De meest simpele oplossing is zout strooien. In de zak of in dit geval misschien ook onder de zak. Maden hebben een hekel aan zout. Bij ons in de kliko werkt het goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fantastische tip dat ga ik zeker proberen!

Andere antwoorden (3)

Maden zijn larven van vliegen. Als er maden onder jouw zakken zitten, wil dat zeggen dat je zakken lek zijn, anders zouden ze onder de zak niks te eten vinden. Het beste kun je het voorkomen door de zakken in een dichte bak te doen en te zorgen dat ze niet lek raken.

Je kunt ze ook op een pallet o.i.d. zetten zodat je onder de zak geen broeierige, natte situatie krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar is o.i.d. de afkorting van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of iets dergelijks
maden komen uit de eitjes die gelegd worden door de doodgewone huisvlieg. dat doen ze op dood vlees. ze komen daarvoor dan ook af op de geur van restjes vlees (ook gebakken en gebraden), die door ons vaak achteloos in de vuilnisbak worden gegooid.
om te voorkomen dat de vliegen er op af komen zul je de geur die dan na verloop van enkele dagen ontstaat moeten wegwerken of maskeren.
enkele tips:
1. al het vlees opeten.
2. de restjes goed verpakken in plastic
3. huisvuilzakken niet te lang laten staan
4. vleesbakjes en plastic waar het vers uit is gekomen, afspoelen voor het weg te doen
5. restjes die naar verwachting nog enige tijd moeten liggen, tijdelijk in een hermetisch afgesloten bakje bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen organisch afval - vooral vleesresten - in de vuilniszak doen (als het niet anders kan: in dichte plastic zakjes), zorgen dat de plek waar de zakken staan schoon is, proberen een andere plek te vinden waar het koeler is en geen zon komt.
Probeer of je iets kunt maken waar de zakken in of op kunnen, een soort verhoginkje van een pallet of stevig gaas, zodat er lucht onder de zakken kan komen.
Maar het belangrijkste is: zorg dat de zakken niet gaan lekken en broeien, want dan heb je een madenkwekerij.
Mochten ze er wel zitten en moet je echt per se door het huis met de zak, kijk dan of je met een tuinslang de maden kunt wegspoelen.