Hoe maak je een supergrote knuffelbeer weer schoon/goed?

Mijn zoon heeft een keer zo'n supergrote ijsbeer gewonnen (zo eentje die net zo groot was als hij) die past natuurlijk niet in de wasmachine.

Inmiddels het ding nogal vervormt en vies geworden (het is ook wit) wie heeft er tips hoe ik dit ding weer wat kan fatsoeneren en schoon kan krijgen.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb een foto op internet gevonden van een andere plussupermarkt waar de ijsbeer gewonnen is. Dan kun je een beetje zien hoe groot het ding is.

Toegevoegd na 5 dagen:
Bedankt allen voor tips over het schoonkrijgen, maar ik ben ook op zoek naar tips om de vorm weer te fatsoeneren. Iemand daar nog een idee over?

Picture for question
12 jaar geleden
21.9K

Antwoorden (5)

er bestaat van dat poeder wat je op tapijt kunt strooien en dan op kunt zuigen, dat zou je ook op de ijsbeer kunnen doen, het ruikt fris en reinigt, daarna kan je de ijsbeer met een zacht borsteltje modelleren, dat poeder heet tapur als ik het goed heb

Toegevoegd na 1 uur:
of Sapur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat ik 'm op een zonnige dag eerst onder de douche of in bad zou wassen en 'm vervolgens buiten in de zon te drogen zou leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
Als hij echt niet in de wasmachine kan lijkt dit me toch het beste, en dan gewoon soppen met shampoo, want zoals ik al zei: het blijft toch een knuffel, je wilt toch niet dat er resten agressief schoonmaakmiddel achterblijven
Bij de wasserrette hebben ze vaak extra grote wasmachines, speciaal bedoeld voor zaken als dekbedden. daar past de teddybeer wel in.
12 jaar geleden
sterredag
12 jaar geleden
hmmmm, dat valt altijd te bekijken natuurlijk. Misschien wel een plan ja.
Ik zou toch een poging wagen hem wat 'in te duwen" en in de wasmachine te proppen, want daarin gaat het toch het makkelijkst

Tenzijn je zoon 15 is en die beer evengroot want dan is het echt een onbegonnen zaak natuurlijk, maar een beer van ruim een meter hoog moet toch lukken hoor, wij hebben hier een "levensecht (bijna) paard" dat draait regelmatig rondjes in mijn wasmachine
amigo
12 jaar geleden
sterredag
12 jaar geleden
Het probleem met de ijsbeer is dat het zo'n dikke kont heeft :) als ik die erin zou proppen, past de rest niet meer hahaha
amigo
12 jaar geleden
ik vermoede het al. Dat paard van ons is natuurlijk één en al been, die leg ik er gewoon "opgerold" in. Ik zou er trouwens niet zo snel van die chemische middelen opspuiten wat ik een aantal andere antwoorden lees, het is en blijft toch als KNUFFEL bedoeld
sterredag
12 jaar geleden
ja dat zeker, en mijn zoontje is dol op dat ding, dus er wordt wat afgeknuffeld!!
Staat er op de label dat hij gewassen kan worden? Dat is namelijk niet altijd het geval.
In dat geval zou je hem inderdaad beter met droogschuim kunnen behandelen. Goedkope beren hebben een vulling die niet tegen wassen bestand is.

Toegevoegd na 14 uur:
Je zou hem natuurlijk voor die paar euro die het kost ook naar de stomerij kunnen brengen. Dan kan hij er weer een paar jaar tegen.

Toegevoegd na 14 uur:
Je zou hem natuurlijk voor die paar euro die het kost ook naar de stomerij kunnen brengen. Dan kan hij er weer een paar jaar tegen.
Ivana
12 jaar geleden
sterredag
12 jaar geleden
goeievraag, nog niet naar gekeken, ga ik maar snel ff doen. Ik verwacht iig dat iets wat niet in de wasmachine past, misschien ook geen label over de wasmachine zou hebben, maar ken altijd kijken natuurlijk
sterredag
12 jaar geleden
stomerij, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben... lol