Is mijn kraan nog te redden?

Had net warm water gepakt en daarna kraan schoongemaakt met wc eend blauw.
Nu is mijn hele kraan blauw en niet meer weg te poetsen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Het valt me wel op dat alleen de kraan blauw is, dus de stang die er boven zit niet.
Neem aan dat dat hetzelfde materiaal is, want het was 1 set.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tijdje terug Harpic wc reiniger gebruikt om mijn roestvrijstalen gootsteen te reinigen. Was niet erg slim want er zitten nu allemaal donkere vlekken in. Alles geprobeerd ( schuurmiddel, bleek, metaalpolish) maar het gaat er echt niet meer uit. Ik hoop dat je meer succes hebt!

Het beste antwoord

Ik ben bang van niet. Dit is een bekend probleem met WC-eend blauw, en volgens mij staat ook duidelijk op de verpakking dat je het niet moet gebruiken om verchroomde oppervlakken schoon te maken.

Je chroom is aangetast door het zuur in de wc-eend. Daar doe je niets meer aan. Voor de werking van de kraan maakt het niet uit, maar mooi is anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind dit voor de helft het beste antwoord: Mijn kraan is gered dankzij het oppoetsen met een staalfix.
Er was chroompoets geadviseerd door wc eend, alleen konden niet zeggen of dit afdoende was, omdat tijdsduur ok belangrijk was.
Maar ik heb er van geleerd: Geen WC-eend meer op de kraan.

Andere antwoorden (1)

Met een heel licht keuken schuurmiddel(ciff) is je kraan nog wel te redden hoor.
Probeer het maar, moet goed komen.
suc6
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb aan den lijve ondervonden van niet, en met mij vele andere mensen, volgens vele poetsfora. Maar proberen kan geen kwaad.