Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schoensmeer op m'n nieuwe kousen! Ik ben ten einde raad, hoe los ik dat op?

Een 'rondje' wasmachine heeft 't niet opgelost! Wat nu...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Pure alcohol. Terpentine, spiritus en ammonia willen ook nog wel eens helpen deze zeer vette troep te verwijderen. (Niet allemaal tegelijk !!). Gewoon een van die middelen ruim aanbrengen, goed laten inweken, en daarna alsnog wassen. Soms moet je het een paar keer herhalen.

Nog beter is natuurlijk je schoenen te poetsen als je ze NIET aanhebt, en goed op te wrijven en uit te poetsen, maar dat had je zelf ook al bedacht. Gelukkig bevat dit 'snel snel'-spul weinig kleurpigmenten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, da's me te duur ;-)
Mijn adviezen zijn gratis, daar ga ik niet voor betalen.

Andere antwoorden (6)

Ook hier geeft azijn en soda een schoon resultaat, wel even laten weken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een sopje maken van biotex of je kan het heel handig oplossen, je draait je sokken binnenstebuiten, niemand die het ziet..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dasty ontvetter
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoensmeer op een sok is gemakkelijk te verwijderen door met verwarmde alcohol op de vlek te wrijven. Daarna met sterk verdunde ammonia behandelen en op de normale manier wassen.

Toegevoegd na 14 seconden:
http://www.poetsadvies.nl/vlekkengids/s/schoensmeer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een rondje,dan wel een retourtje wasmachine niets oplost, dan lijkt me een enkele reis vullisemmer de enige nog openstaande mogelijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar is natuurlijk maar een oplossing voor.

Vanish oxi action max power plus hydra hygiene!

Vlekken horen bij het dagelijks leven. Moeders willen dat hun gezin er op hun best uit ziet, maar een schone was blijft een uitdaging! Daarom zijn vlekken die er na één was niet uit zijn gegaan zo frustrerend…het betekent meer werk en tijd die niemand over heeft. Wasmiddel alleen is niet genoeg: vlekken zouden direct na de eerste was verdwenen moeten zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding