wat gebruik ik om roest te verwijderen van een ijzeren tuinstoel ?

roest verwijderen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (5)

In eerste instantie : een staalborstel. Daarna kun je de stoel behandelen met een roestwerend middel, of verven met een middel dat over roestend metaal heen gebruikt mag worden.

Toegevoegd na 54 seconden:
(Van het laatste moet je overigens geen wonderen verwachten ; dat is een beetje de luiewijvenmethode, maar uiteindelijk gaat het roesten eronder gewoon door. Eerst dat probleem oplossen dus, primen en dan schilderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cola of brillosponsje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Borstel het meeste losse roest er van af, schilder het daarna met Owatrol olie.
Deze olie, gaat een chemische verbinding aan met roest en vormt daardoor een beschermlaagje tot op het kale ijzer zelf.
Meng hierna gewone verf met een deel Owatrol olie en schilder je stoel twee keer.
Deze methode is ontwikkeld voor ijzeren boten, die vooral in zeewater snel roesten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roest afborstelen met een staalborstel, dan gronden met menieverf en dan een gewone verf eroverheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb goeie ervaring met Brunox, 2 jaar geleden ons tuinhek mee behandelt en geen roest meer, dus...