Hoe krijg ik een grote vetvlek uit een melkwitte polyester jas?

Van binnen is hij gevoerd met acryl (opstaande haartjes) en daar zie je de vlek niet. Ik weet niet hoe de vlek in de jas is gekomen en dus ook niet wat voor olie of vet het is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Ossegalzeep is echt een wondermiddel.Helpt bij bijna alle vlekken.Even onverdunt op de vlek smeren,even laten intrekken en uitspoelen.Te koop bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat vele van de hier gegeven antwoorden goed zijn maar ik volgde deze raad op en het werkte. De vlek is weg, waarvoor mijn dank.

Andere antwoorden (7)

Niets zelf aan doen! De stomerij bied uitkomst!

Toegevoegd na 10 uur:
Het gevaar bij zelf klooien met huis tuin en keuken methodes, dat als het niet lukt, de kans dat de stomerij het er alsnog uitkrijgt vele malen kleiner is geworden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Zondag;

Gevalletje vlekkenschaar, ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een dure jas is, kun je hem het beste inderdaad naar de stomerij brengen (al kost dat soms bijna een neiuwe jas, maarja, dat kost het je anders ook), maar je zou een voorzichtige poging kunnen wagen met wasbenzine. Dat is een zwaar onderschat en heel veilig schoonmaakmiddel , dat met heel veel vlekken weg weet.

Vooral géén aceton gebruiken ; zommige kunststoffen lossen daar in op, en dan is je vlek wel weg, maar de rest van je jas ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen, LOL. Moest er erg om lachen dat m'n jas dan ook weg is. Ik zal oppassen. Maar krijg ik geen witte kring met wasbenzine?
Een methode die meestal goed werkt is:
Vlek inwrijven met afwasmiddel en even in laten trekken. Dit maakt het vet in de vlek los.
Daarna met een doek met wasbenzine voorzichtig de vlek inwrijven.
Daarna met een schone vochtige doek de de behandelde plek schoonwrijven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dasty........verkrijgbaar bij de Wibra. Voor vele doeleinden te gebruiken zo ook bij hardnekkige vlekken.
Werkt echt goed is mijn ervaring!

Toegevoegd na 1 minuut:
Even een aanvulling; vlek inspuiten en vervolgens wassen, ik zou hem niet in laten drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vet vlekken verdwijnen als je de vlek gelijk nadat je b.v jus hebt gemorst insmeert met afwasmiddel, daarna op de normale manier wassen in de machine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vetvlek: voor het wassen insmeren met b.v. Dreumex. Dit koopt je bij de benzinepomp. Met Dreumex (of een ander merk) was je je handen als je olie of inkt op je handen hebt, wat er niet met zeep afgaat.

Doe wat dreumex op de vetvlek, een uur in laten trekken en wassen. Helpt heel goed.