hoeveel kilo vuil mag er in een container?

want soms blijven ze wellis staan, die konteeners enzo

of nen cliko soals sommegun het ook noemen

zie plaatje enzo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.8K

Antwoorden (5)

Er zijn 2 soorten containers. Eentje van 80 liter, en eentje van 120 liter. Dus zoveel vuil mag er dan ook in.
Maar ik neem aan dat je er niets meer bij doet als hij vol is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms is ie te zwaar voor die machines
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heb je er dus te veel in gedaan. Lijkt me logisch. Wat je ook niet moet doen is teveel aanstampen. Dan gaat het onderste er niet uit.
Zoals hierboven aangegeven bevatten de containers 80, of 120 liter. Maar 80/120 liter huishoudelijk afval is lang niet zo zwaar als 80/120 liter baksteen, of staal. Dus het gewicht zal daarvan afhankelijk zijn...

Hoewel ik me kan voorstellen dat ze een container die 80, of 120 kilo weegt mooi met een briefje laten staan. Aangezien dit meer is dan men mag tillen. Ook al zitten er wieltjes onder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het hefmechanisme van de vuilniswagen zit een weegsysteem dat als de container boven een bepaald gewicht zit,deze niet geledigd wordt,niet dat deze niet opgebeurt kan worden,maar een beveiliging dat de vuilnismannen maar een bepaald aantal kilo,s mogen verplaatsen per keer.
het juiste aantal kilo,s weet ik op dit moment niet precies,maar ik pak mijn container toch altijd goed vol,en hij wordt normaal leeggemaakt.
ik test dit nog wel eens zelf door,de container tegen de zijkant van je benen te zetten,en hem dan bij de handvaten op te beuren en omhoog te trekken,lukt dit,dan zit het aantal kilo,s wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand weegt zijn container van tevoren en er kan dus heel wat in wat je verzameld via het normale huisvuil. Als ze niet geleegd zijn er en zit geen sticker op kan je bellen met de Gemeente en komen ze deze alsnog legen want komt regelmatig voor als er meerdere bij elkaar staan er daardoor 1 wordt vergeten.

Wat ook kan gebeuren is dat mensen deze container zwaar aanstampen om er zoveel mogelijk in te stoppen en daardoor zo min mogelijk aan de weg zetten i.v.m. kosten. Deze container wordt geschud achter de wagen en als dit niet loskomt zetten ze deze weer terug.

Als ze deze niet meenemen omdat deze te zwaar is dan moet je er wel een blok beton in hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn kliko met rotte pruimen hebben ze laten staan daat het gewicht meer was als 75KG , ja ja groenen bak nee hoor had zoveel dat ik de grijze ook maar gevuld had