Hoe komt het dat je handen na een tijdje droger en pijnlijker zijn na een warme handwas dan na een koude? Of hebben jullie andere ervaringen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Warm water ontvet beter dan koud water. Als ik gehakt heb gekneed dan moet ik altijd warm water en zeep gebruiken om het vet te verwijderen. Dat gaat veel moeilijker met koud water.

Dat komt door het ontvettende karakter van je handwasmiddel. Dat werkt beter bij warm water dan bij koud. Ik heb sowieso last van mijn handen en verdraag geen koude. Ik los dit op door een paar huishoudhandschoenen te dragen. Eerst smeer ik mijn handen in met een drupje olijfolie en dan ga ik de handwas doen (wel uitkijken voor de bh-haakjes), de warmte zorgt ervoor dat de olie goed wordt opgenomen. Zo sla ik twee vliegen in één klap. Overigens heb ik meerdere paren huishoudhandschoenen: een paar voor de was, een paar voor het toilet, een paar voor de afwas en een paar voor de schoonmaak.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100