Kan het kwaad om te wassen met wasverzachter?

Misschien beetje rare vraag maar kan het kwaad om bijv je lakens te wassen met wasverzachter? Ze geuren dan zo lekker en ze lijken schoon maar is er geen risico aan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14.9K
Amadea
7 jaar geleden
Een verzachter reinigt niet, dus eventuele vlekken blijven erin zitten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van waspoeder gaan ze toch ook lekker ruiken ?? En reinigen doet het zeker niet ; dat is een illusie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor dat lekkere geurtje doe je dan nog veel moeite hoor; voor minder dan een eurie koop je een hele bus luchtverfrisser... gaat veel sneller!

Antwoorden (2)

Het kan geen kwaad maar een wasverzachter is geen schoonmaker. Het maakt alleen een klein filmlaagje geparfumeerde olie op je was. In principe wordt je was er viezer van.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan an sich geen kwaad, TENZIJ je allergisch of overgevoelig bent voor parfums. En dan kan het verschrikkelijk zijn. Ik zou er alleen niet mijn handdoeken mee wassen, want door het laagje dat de wasverzachter achterlaat en de mate waarin het de vezel sluit, kun je je dan net zo goed proberen af te drogen met een plastic zak ; ze drogen voor geen meter meer. En dat is dan wel weer slecht voor je huid ; je moet je na douchen goed af kunnen drogen.

Of het kwaad kan bij beddengoed, dat natuurlijk ook wel een en ander moet kunnen absorberen, is een beetje discutabel, want ook onder niet-absorberende stoffen kun je redelijk slapen, zolang je de boel maar niet aan drie kanten dichtstopt en er wat lucht kan circuleren.

Het kan WEL heel veel kwaad voor het milieu, want wasverzachter is een volkomen onnodig luxe-product dat echter niet onschuldig is. Weggegooid geld is het dus eigenlijk ook, maar dat mag ieder voor zich uitmaken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
En dieronvriendelijk (vele testen).
En sommige katten plassen graag op beddengoed behandeld met wasverzachter. Azijn ipv wasverzachter werkt prima.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb een kledingstuk dat laatst gewassen is met wasverzachter. Nu ben ik erachter gekomen dat ik NIET tegen dat vetlaagje kan, is het genoeg om het kledingstuk nog een keer te wassen zonder de wasverzachter om van het vetlaagje af te komen?