Hoe kan je een doucheputje goed schoonkrijgen?

De deksel kan er niet af vanwege een constructie met de wasmachine (huurhuis).
Ik weet dus ook niet of er een zwanehals in zit.

Wie weet een werkbare oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen last hebt van stank zit er een zwanehals in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen theezakjes meer erin gooien

Het beste antwoord

Strooi een flinke berg soda op het putje, en spoel dat langzaam weg met heet water.

Als dat niet meer werkt, zijn powercleaners je vriend. Gewoon in de supermarkt te krijgen, zoek naar een fles in het WC-reinigersschap waar 'ontstopper' of een dergelijke term op staat. Een halve fles in het putje gieten, in laten trekken zodat het de zeepresten en haren in de leiding op kan lossen, naspoelen met veel heet water.

Overigens zit er ongetwijfeld een zwanenhals in. Als dat niet zo was, zou je permanent een rioollucht ruiken in je badkamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gooi er een flinke scheut chloor in.. Is alweer een stukje schoner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan je het proberen met cilit bang of schoonmaakazijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een halve emmer heet water met een half zakje soda daarin opgelost, schijnt ook goed te werken om verstoppingen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal zou zo,n dekseltje eraf moeten kunnen,ook omdat alles een keer verstopt kan gaan zitten,als hij er niet af kan,dan kun je hem alleen maar doorspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een vacuumtrekker, vervolgens kook je water en doe als daar vervolgens soda in. giet dit in het putje en laat het even intrekken. gebruik daarna die vacuumtrekker. vervolg dit een aantal keer. Dit werkt echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich een goed idee, maar als de afvoer van de wasautomaat is aangesloten, is het nog maar de vraag of de vacuumtrekker wel op het putje gezet kan worden.
Ik maak een keer in de zoveel tijd al mijn afvoerputten schoon met crofty.
Dit zijn korrels, hier doe je een dop in de afvoer, daarna een flinke scheut heet water en je hoort het bruisen.
Dit laat je op de aangegeven tijd zitten en dan goed doorspoelen.
Ik heb nooit last van stank of verstopte afvoer.