Hoe krijg ik vlekken van vruchtensap uit het truitje van m'n kind?

Ik heb een creme kleurig truitje voor m'n zoontje gekocht en meteen de eerste keer dat hij hem aan had ging er een glas rood vruchtensap overheen.

Ik heb het gewassen op 40 graden (mag niet heter)
In de week gezet met biotex
gewassen met vanish
nog een keer gewassen met lang programma.....

Niets lijkt te werken, de vlek zit er nog. Was best een duur truitje..... iemand nog een tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

je kunt het proberen met ossengalzeep en of vlekkenzout.
gewone handzeep schijnt ook te werken:

http://www.vooroma.nl/vlekkengids/vruchtensapvlekken.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Probeer het eens met citroentje of de talloze vlekken verwijderaars die je bij de drogist kunt kopen.
12 jaar geleden
Maak de vlek een beetje nat met water en druppel er vervolgens wat citroensap op. Laat de citroensap in de vlek trekken. Spoel de citroensap uit de kleding en was de kleding zoals je dat altijd doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens gewoon zout, zout onttrekt vocht. En omdat vruchtensap vocht is valt het altijd te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als het al opgedroogd is?
Hangt van de vrucht af. Hier komen er twee.
Als Je sinaasappelsap in witte kleren hebt, was het gewoon zoals altijd uit. Daarna nat op het gras leggen in de zon na enkele uren is de vlek verdwenen.
Appelsap hoort tot de lichtgekleurde vruchtensappen en die verraderlijk omdat ze niet opvallen. Morsen we appelsap of laten we een stukje appel op onze kleding vallen en wassen we de vlek meteen uit met koud water dan is er niets aan de hand. Zijn we er niet gelijk bij, dan ontstaat een bruine vlek die we uit ongekleurde textielstoffen halen met verdund bleekwater, direct na de behandeling wel goed uitspoelen. Op wol, zijde en gekleurde stoffen is bleekwater onbruikbaar. Probeer in dat geval de vlek weg te halen met wat vers citroensap. Na deze behandeling ook gelijk uitspoelen en wassen. In beide gevallen is de behandeling niet geheel zonder risico.
Kersenvlek reinigen met Bacardi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het voordat je het gaat wassen met gewone zeep insmeren ,dawrijven .daarnain de wasmachiene
wat ook heel goed spul is Dasty verkrijgbaar bij de Wibra
is voor alle vlekken goed werkt heel goed en niet zo duur
succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tip 1:los een steradent tablet op in een half glas warm water, giet het nog bruisende spul op de vlek en wrijf of dep de vlek schoon

tip 2: koop een flesje beckman eerste hulp bij vlekken of een flesje citin vlekkentovenaar, beide verkrijgbaar in een fruitvariant

Dit werkt allebei, maar alleen als het kledingstuk nog niet gewassen is, vroeger deden wij alles met tip 2, tegenwoordig met tip 1, omdat deze bij bijna alle vlekken inzetbaar is en in verhouding goedkoper