Hoe kan ik schimmelgeur uit mijn schoenen doen verdwijnen?

Mijn schoenen waren in een natte kelder beschimmeld.
Ik heb ze goed gewasen en 2 dagen buiten laten drogen, maar zonder succes.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.3K

Het beste antwoord

Zet ze droog weg en strooi er wat koffie in,de geur zal in de koffie trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Klinkt vreemd maar insproeien en in de vriezer zetten ...na ontdooien is de geur er uit..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Daaro zet ik ze in de koelkast, vlak naast de eien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan suus...maar we weten niet of het leer is toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen de geur,maar ook de pasvorm en daarna breng je ze naar de kringloop!
Weggooien, help de economie er boven op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de schimmel zelf nog in het leer van de schoen zit ondanks je schoonmaak pogingen. De beste oplossing lijkt mij ze veel te dragen om zodoende door zweet en bacteriën de schimmel te doden. De lucht zal dan vanzelf minderen. Ik hoop alleen voor je dat er geen plaatsvervangend luchtje komt dat je ook niet kan appreciëren..... Maar daar zijn dan weer middeltjes tegen verkrijgbaar bij de drogist!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het vervelend om slecht nieuws te moeten brengen maar volgens de lederbehandelinformatie op colourlock.nl is er niet veel hoop:

"Geur-killer [is] een industrieproduct om geuren van dieren, tabak, brand- en zweetluchten te elimineren. Omdat het product geen langdurige “eigengeur” bezit is het ideaal om leer er zo nodig geurneutraliserend mee te behandelen.
De grenzen: in het bijzonder de “fabricagegeur” van nieuw leer, en keldermuf en schimmelgeur, die door en door in het materiaal getrokken zijn, zijn immuun. Voor zulke gevallen is niet zoveel hoop meer."

Ik hoop dat er grootmoeders zijn met middeltjes! Intuitief zou ik persoonlijk de schoenen in het stro zetten, maar dat kan ik met helemaal niets onderbouwen.

Toegevoegd na 1 minuut:
O... Of gewoon opnieuw in de schoenpoets zetten?

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar ik zou eerst de koffietruc van eef proberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ermee bowlen, de juf achter de balie spuit er dan wat sCHjemisch in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boorzuur in de schoenen strooien?
is verkrijgbaar bij de drogist.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft mij jaren geleden van mijn (verschrikkelijke) zweetrvoeten afgeholpen!
Je zou ze eventueel in een verbrandingsoven kunnen stoppen,worden ze ultra droog en stinken nooit meer! Wel de oven even aanzetten,geeft een beter resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het hier eens mee:

http://www.smellkiller.nl/werking.html