Mag ik laminaatreiniger mengen met water en in de stoomreiniger doen?

Maak ik het water niet de dik, als ik het meng met schoonmaakmiddel en gaat de stoomreiniger dan niet kapot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je je laminaat met een stoomreiniger schoonmaken? Ik vraag me af of dat een goed idee is.

Antwoorden (5)

nee dat mag niet
je mag alleen schoon water in de stoomcleaner doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ook mijn vraag..... ben benieuwd naar je antwoord werk! Ik vond het en goed idee van DouweDabbert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staat bij mij in de handleiding van de stoomcleaner die ik heb
Nou, dat zal niet zo gauw te dik worden als je het mengt volgens verpakking (iets van een paar dopjes op een emmer). Je moet alleen uitkijken dat het niet schuimt in het apparaat of alcohol bevat. Dat laatste gaat zwaar mis. Voor de rest lekker doen hoewel de verpakking van het apparaat het wel zal verbieden. En altijd het apparaat even naspoelen met schoon water. En altijd van je af natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, bij verhitting van schoonmaak middelen kunnen giftige stoffen vrijkomen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet je dus echt niet doen!
A Je stoomreiniger kan er van kapot gaan.
Water verdampt, het principe van de stoom, maar schoonmaakmiddel, zeker als er een soort was in zit, zal niet verdampen. En bij hoge verhitting kan het zelfs hard worden!

B Het heeft geen meerwaarde voor het reinigen.
Je maakt schoon met stoom, dat desinfecteert en lost vuil en vet op. In laminaatreiniger zit vaak een soort was die als bescherm of glanslaag achter moet blijven.
Dus als je graag het effect van de was wil combineren met de betere schoonmaak van de stoomreiniger, moet je eerst reinigen met de stoomreiniger, en dan (niet te nat!) dweilen met de laminaatreiniger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laminaat kan je ook gewoon schoonmaken met schoonmaakazijn en zelfs bijna alle vloeren. Schoonmaakazijn is een echte bacterie killer deze is ook heel erg geschikt om ongelukjes van huisdieren op te kuisen. En het laat je vloeren mooi blinken.
Een stoomreiniger heb je eigenlijk niet echt nodig als je schoonmakazijn gebruikt.