Uit kleding niet. Op los zand wel; dan wordt het door bacterien / insecten / UV licht vanzelf afgebroken. Het is immers gewoon een biologische product.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In normalr gevallen niet en is er zelfs na het schoonmaken een spoor van te zien (met zo'n UV lamp die je op tv nog wel eens ziet).
Als je een bloedvlek hebt, probeer hem eerst schoon te maken met het speeksel van wie het bloed is. Heeft te maken met de enzymen in je bloed en speeksel. Daarna gelijk in de was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, bloed roest namelijk omdat er ijzer in het bloed zit.

bloed verdwijnt nooit vanzelf, zoals geen enkele vlek zal verdwijnen.

voorkomen is natuurlijk beter, en als je ergens bloed in hebt zitten meteen in het water zetten en vervolgens in de was doen (eventueel met een speciaal product)

in natuurlijke weefsels zal het bloed moeilijker te verwijderen zijn dan in bv viscose. bij donkere kleuren valt het minder op dan bij lichte kleuren. een vlek kan door vaker wassen lichter worden (eruit slijten zeg maar)

maar #echt# vanzelf verdwijnen? dat is gewoon onmogelijk. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelijk zout er op strooien eerst uitspoelen