hoe maak ik de pitten van een gasstel schoon?

ik wilde graag van u een makkelijke en goede manier op de pitten van een gastel schoon te maken nadat er kookvocht of vet is op gekomen onder het koken. dit koekt namelijk erg aan omdat je opdat moment niet kunt stoppen met koken en de pitten zullen nog lang heet zijn waardoor direct schoonmaken geen oplossing is. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De pitten gewoon een nachtje in water met azijn leggen ,en de andere dag met een schuursponsje sfschuren en ze zijn weer als nieuw.
het mag rustig schoonmaakazijn zijn,en nog beter is pure azijn zonder water.
echter niet in de soda ,dan slaan ze helemaal dof uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
de alluminium pitten nooit in de soda doen ze worden dof en zwart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Lekker laten weken met soda en heet water en je poetst het daarna veel makkelijker weg, zonder te krassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na elke kookbeurt even met 'bang' eroverheen. Op die manier houdt je het schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook je pitten inwikellen in aluminiumfolie dan hou je de pitten als nieuw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je branders een nacht in een afgesloten zak met amonia laten zitten, en vet en vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon, met een beetje schuren/poetsen. Wel opassen met amonia: niet inademen en het liefst buiten doen. En geen sigaretje erbij opsteken! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee in de afwasmachine eens in de zoveel tijd. Of gewoon in het sopje voor de handwerkers onder ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik laat ze weken in dasty ontvetter van de wibra. Na een nachtje goed afboenen en zo goed als nieuw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangekoekte gasfornuispitten zijn zo schoon door ze een nacht te laten weken in een Steradent tablet alleen het stalen gedeelte, emaille gewoon met groene zeep doen.