Hoe komt het dat er altijd strepen in me broeken komen?

Als me broek een paar x gedragen gewassen etc. is dan krijg ik vaak verticale strepen op me broekspijp.
Hoe kan ik dit volkomen/verhelpen/herstellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K

Antwoorden (3)

Je bedoelt waarschijnlijk donkere spijkerbroeken? Die strepen ontstaan door de broek in de wasdroger te drogen. Als je de strepen wil voorkomen, moet je de broeken voortaan niet meer in de wasdroger doen of binnenstebuiten in de droger doen. Als je zelf niet wast: keer je broek binnenstebuiten voor je hem in de wasmand gooit, dan gaat het vanzelf goed.

Meestal is het na de volgende keer wassen wel weer minder zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je broek niet centrifugeren op hoge toeren. Doordat de broek steeds met kracht tegen de wand van de wasmachine krijg je witte strepen. Sowieso ook altijd binnenstebuiten wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnenste buiten wassen helpt dit meestal voorkomen.
Machine niet te vol stoppen, als ie klaar is gelijk eruit halen en broek uitslaan. En misschien een donker wasmiddel?