Wasmachine loopt weg tijdens centrifugeren? Zie uitleg.

Ik weet dat hier al vaker vragen over zijn gesteld maar ik kom niet echt verder met de antwoorden.
Waar onze wasmachine staat ligt een plavuizen vloer. Daarop hebben wij zo'n rubberen mat gelegd. Op het matje staat een wasmachine lekbak en daarin staat dus de wasmachine. We hebben al diverse keren de wasmachine goed gezet (en daarbij telkens gekeken of 'ie nog waterpas staat) maar we houden het probleem.
Wat zou de beste ondervloer zijn ?
Ik zit nu zelf nog te denken aan eerst iets van tapijt, dan de lekbak, de rubberen mat daarin en dan de wasmachine? Iemand suggesties?
Ik overbelaad hem niet (er kan 7 kg in)en stop niet alleen maar grote dingen in de machine (beddengoed ofzo).

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet hoe oud de wasmachine is, het kan natuurlijk slijtage zijn, maar heb je wel eens het vuilfilter gecheckt? Ergens op de wasmachine zit zo'n klepje, daar zit ook de wateraftap (slangetje met een plug erin). Als het goed is, en afhankelijk van het merk zie je een soort schroefdop zitten. Daarachter zit het filter. Zorg wel voordat je dit filter eruit trekt, je eerst zoveel mogelijk water aftapt met dat slangetje. Als je het filter lostrekt komt er altijd wat water mee, dus zorg voor een emmer en wat handdoeken. Als dit filter verstopt is, vaak pluizen, haren en weet ik wat, kan de wasmachine het water niet snel genoeg afvoeren, de wasmachine gaat dan centrifugeren maar door het teveel aan water onder in de machine kan deze dan uit balans komen, en gaat dus "wandelen". Check maar even of deze niet verstopt zit. Als hij waterpas staat, dan moet het in orde zijn, of de lagers cq aanloopband is versleten. Maar goed, probeer eerst het filter maar eens.

Tegenwoordig kan je bij bv de Gamma rubberen pootjes kopen die je onder de pootjes van jouw wasmachine plaatst. Heeft bij ons goed geholpen de wasmachine op zijn plaats te houden tijdens de beurt.

Kan zijn dat er een schokdemper kapot is van de machine, zou er even naar laten kijken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100