Wasmachine loopt weg tijdens centrifugeren? Zie uitleg.

Ik weet dat hier al vaker vragen over zijn gesteld maar ik kom niet echt verder met de antwoorden.
Waar onze wasmachine staat ligt een plavuizen vloer. Daarop hebben wij zo'n rubberen mat gelegd. Op het matje staat een wasmachine lekbak en daarin staat dus de wasmachine. We hebben al diverse keren de wasmachine goed gezet (en daarbij telkens gekeken of 'ie nog waterpas staat) maar we houden het probleem.
Wat zou de beste ondervloer zijn ?
Ik zit nu zelf nog te denken aan eerst iets van tapijt, dan de lekbak, de rubberen mat daarin en dan de wasmachine? Iemand suggesties?
Ik overbelaad hem niet (er kan 7 kg in)en stop niet alleen maar grote dingen in de machine (beddengoed ofzo).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.3K

Antwoorden (5)

onder de meeste wasmachines zitten pootjes en die kan je verstelen en dan blijft de wasmachine wel staan en anders moet je er een stuk tapijt onder leggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterpas zetten is niet heel belangrijk, belangrijker is dat de verstelbare pootjes allemaal de grond raken zodat de machine niet kan wiebelen.
Verder zal juist een te kleine hoeveelheid wasgoed trillingen verhogen, een juiste hoeveelheid verdeelt zich beter in de trommel en zal bij centrifugeren minder trillingen veroorzaken.
Rubber werkt beter dan tapijt omdat het elastisch verende karakter van rubber de trillingen dempt.
Wellicht kun je ook ín de lekbak een stuk rubber leggen, dan heb je al twee maal zoveel demping.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rubberen mat is normaal heel goed. En als hij waterpas staat zou je ook geen problemen meer mogen hebben. De transportbouten heb je toch ook verwijderd?
Als je écht alles al hebt geprobeerd en er helpt niets, zou ik eens contact opnemen met de fabrikant. Het kan zijn dat er met de wasmachine zelf iets mis is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De transportbouten is inderdaad een goede tip, had ik nog niet aan gedacht! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het +je koosknip :)
Tegenwoordig kan je bij bv de Gamma rubberen pootjes kopen die je onder de pootjes van jouw wasmachine plaatst. Heeft bij ons goed geholpen de wasmachine op zijn plaats te houden tijdens de beurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan zijn dat er een schokdemper kapot is van de machine, zou er even naar laten kijken