een aantal handdoeken van mij stinken, zodra ik ze gewassen heb ruiken ze ok maar na gebruik ruik ik die geur. hoe krijg ik die eruit?

misschien zijn de handdoeken te lang nat geweest??
het is geen zweetlucht

Weet jij het antwoord?

/2500

Gelezen als antwoord van dwarsfluit van goeie vraag: als je was stinkt heb je last van zgn "wasluis"": resten wasverzachter en wasmiddel in je machine. Remedie: paar keer leeg laten draaien op 90 graden, met een handje fijne soda in de trommel. Voor de rest; Als je was klaar is, de machinedeur open laten, de wasmiddellade iets open trekken. Stop met wasverzachter; een scheut schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje werkt hetzelfde (en het ruikt echt niet zuur), en ontkalkt ook nog tijdens het wassen. Hoef je ook geen calgon. Veel goedkoper dan wasverzachter.Gebruik minder wasmiddel; de helft van wat aangeraden wordt is meestal genoeg. Ben je bang dat vlekken er niet uitgaan? zet het kledingstuk een nachtje in een emmer met Biotex.

Je handdoek goed uit laten hangen om te drogen en niet op een propje. Als ik mijn handdoek op een propje in me tas laat zitten stinkt hij, maar las ik hem er gelijk uithaal en over een stoel hang heb ik nergens last van.

Je handdoeken nooit nat in de wasmand doen. Anders gaat het broeien, stinken en krijg je het weer er in. Dat zijn zwarte (schimmel) vlekken. Hang ze na het afdrogen te drogen en was ze zo snel mogelijk. Ik was onze handdoeken 1 of 2 keer per week. In de zomer vaker omdat we dan vaker douchen en het warmer is. En draai je wasmachine eens per maand op een kookwasprogramma zonder voorwas met een paar goede eetlepels soda. Dit verwijdert alle resten wasmiddel en afwasmiddel uit de wasmachine. Draai ook eens per maand je wasmachine op een kookwasprogramma zonder voorwas met een goede scheut schoonmaakazijn. Dit verwijdert kalk uit je machine en verlengt de levensduur. Toegevoegd na 1 dag: afwasmiddel is wasmiddel

was je handdoeken eens op een hogere temteratuur, het kan ook zijn dat ze niet droog genoeg zijn als je ze in de kast legt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100