Hoe verwijder ik groene aanslag van de koer zonder chemische produkten te moeten gebruiken?

Er bestaan natuurlijk produkten die deze aanslag de kop kunnen bieden maar ik vermoed dat het niet aan te raden is omdat mijn hond steeds op de koer ronddwarrelt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat is een koer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
koer is in België een binnenplaats.

Het beste antwoord

Verdun 1 liter schoonmaakazijn met 1 liter water en schrob daarmee je plaats (bij ernstige vervuiling puur aanbrengen), of schrob met zand de plaats schoon, dat schuurt de groene aanslag weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een hogedrukreiniger hebt kan je hier een terrasreiniger opzetten.
Werkt heel goed op de tegels op mijn koer en gebruikt enkel water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
& stroom
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ook ja, maar ik bedoelde dat je er geen chemische troep bij nodig hebt.
Je kunt ook kiezen voor een combinatie van groene zeep en soda. Een effectief schoonmaakrecept en geheel afbreekbaar. Om het effect te vergroten kun je nog wat Biotex poeder toevoegen en oplossen. De extra enzymen in de Biotex zorgen ervoor dat de groene aanslag snel verdwijnt. Een ander middel waarover we laatst hebben gehoord, maar waar we zelf geen ervaring mee hebben, is om het kokend afgietsel van aardappelen over de groene aanslag te gooien. Even inweken en schrobben maar.