Ik doe huishoudelijk werk. Welke handschoenen werken het prettigst, latex of rubber?

Of zijn er nog andere tips, waardoor mijn handen niet meer uitdrogen?

Toegevoegd na 46 seconden:
De latex scheuren en de rubberen plakken, maar misschien weet iemand een beter merk dan ik gebruik? (huismerk supermarkt).

Toegevoegd na 2 minuten:
En, op een gegeven moment gaan ze water doorlaten, al na een dag. Heel vervelend.

12 jaar geleden
2.5K
Snuffel
12 jaar geleden
Zet maar bij de antwoorden, dan krijg je weer een punt. Ik ben zelf een voorstander van de handschoenen, want af en toe is het echt stront ruimen bij bejaarden bijvoorbeeld. Maar jouw reactie is eigenlijk een antwoord vind ik. Het is weer een andere optie.

Antwoorden (3)

Ik prefereer latex. Heb trouwens helemaal geen last van scheurende handschoenen. Zo nu en dan scheurt er wel één, maar het is niet zo dat dat erg regelmatig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen rubber. Er is een kans dat je een latex allergie opbouwt als je die handschoenen veel draagt, dat is overigens ook de reden dat ze in ziekenhuizen zijn vervangen door nitriel handschoenen.

Zelf vind ik het ook irritant als ik mijn handen in een sopje doe, en ze worden van binnen nat. Ook zijn ze na 1 keer gebruiken vaak weer om weg te gooien, en rubberen gebruik ik veel en veel langer ( en zijn lekker lang )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Nitriel handschoenen, kun je die als particulier ook kopen? Weet je ook waar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de apotheek. maar voor schoonmaken zou ik zoiets niet kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begrijp dat je huishoudelijk werk doet bij anderen thuis ( ik dacht in je eigen huishouden ) . In dat geval kan je best eens een doosje nitriel handschoenen aanschaffen als je rubberen niet prettig vind. En ik kan me best voorstellen dat je dan graag handschoenen draagt, ik heb in een ver verleden huishoudelijk werk in een bejaardenhuis gedaan, en dan schraap je soms de feces van de badkamermuren..
Verreweg het prettigst werkt : geen handschoenen, en na het werk (vooral als je veel in heet water hebt gezeten) je handen insmeren met een goede handcreme (al geef ik ,zoals gewoonlijk, de voorkeur aan uierzalf, kan in dit geval ook de witte uiercreme zijn).

Moet je voor bepaalde klusjes toch handschoenen aan, dan zijn wegwerp-latex handschoenen, ondanks dat ze wegwerp zijn, misschien nog wel het prettigst. Voor een vies toilet ofzo. Maar ook als je de hele dag met je handen in verschillende soorten handschoenen zit, zul je je handen moeten verzorgen / insmeren, want ook door het zweten worden je handen nat en drogen ze dus - hoe paradoxaal het ook klinkt - uit.