Wat te doen tegen schimmel?

Ik heb alles geprobeert om schimmel aan het plafon, boven de douche te verwijderen. maar het gaat maar niet weg. Wat moet ik doen?

bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Sponsje, brilletje op en rubberhandschoenen aan. Dikke bleek (glorix of iets dergelijks) op het sponsje doen en de schimmelplekken met een goede laag Glorix indeppen.

Zeker een nacht laten intrekken zitten, daarna eventueel weer afdeppen met een vochtige doek. Resultaat: schimmel dood en weg. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Probeer - hg - eens even lekker in laten trekken doe ik ook altijd

helpt bij mij altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Volgens mij is dat gewoon een chlooroplossing. Kan veel goedkoper met dunne bleek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook al met dunne bleek geprobeerd maar gaat niet weg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is HG iets anders, bij mij helpt het prima, ik heb een kleine douche waar ook nog eens de wasmachine en droger in staan en heb daardoor ook snel last van schimmel.
Voorkomen door het altijd goed te laten ventileren.
Oorzaak is het vocht langs muren en plafond, door het te luchten droogt de schimmel uit.
Schimmel verwijderen: doe ammonia (of Bison schimmelvreter) op een doek en neem daarmee de voegen af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de HG schimmel en vochtrenigerine werkt echt goed

Toegevoegd na 13 uur:
vochtreiniger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap ook hier de minnen niet, HG is bij mij ook echt het enige wat helpt, en snel en makkelijk.
vochtvreters en goed ventileren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles goed vetvrij maken .
En opnieuw sausen .
Je kunt er speciale saus voor krijgen in de bouwmarkt tegen schimmel .
En na die tijd altijd goed ventileren met het douchen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is speciale verf voor de badkamer die schimmelwerend is wel prijzig maar t helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord op je eerste vraag;wat te doen tegen schimmel is je raam (bijna) altijd open te hebben op een kiertje, dus ook in de winter.
Om de schimmel weg te krijgen kan het een idee zijn (heftig dat wel) maar een systeem plafon in je douche nemen van kunstof....klinkt erg ingrijpend, maar elke keer je plafon opnieuw te moeten behandelen is uiteindelijk ook niet wat je wilt. De tips die gegeven zijn hier, zijn prima tips je plafon weer schimmelvrij te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je grondig te werk gaat kun je die schimmelplekken wel de baas worden. Haal bij de Welkoop/Boerenbond een fles dunne bleek. Verdun 1:1 met water en doe het in een sprayfles waarmee je de schimmelplekken inspuit. Goed ventileren! Zodra de boel droog is gebruik je een speciaal voorstrijkmiddel en daar overheen een speciale schimmelwerende latex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt het niet weg zolang de schimmels het fijn vinden daar (vocht en warmte)
schimmelsporen zitten overal in de lucht dus het is niet uit te roeien.

wat je kan doen is de plafond opnieuw witten. eerst alles eraf poetsen (ook oud witsel) dan coaten (speciaal goedje), en een speciale muurverf voor vochtige ruimtes gebruiken.

deze spullen haal je in de bouwmarkt