Wat te doen tegen ruwe handen?

Heb met CIF gewerkt (schuurmiddel) en nu zijn mijn handen al een paar uur zo droog als schuurpapier..
geen lotion dat helpt.. wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Voordat je je handen insmeert met vette crème zou je je handen kunnen scrubben. Daar worden je handen sowieso zachter van :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Insmeren met een vette creme, bijv. vaseline.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouderwetse uierzalf.
Dat helpt als geen ander.
Maar de imitatie zalf kun je kopen bij de drogisterijen .
Maar als je echt van kloven en droge handen af wilt komen moet je kijken of er een boerderij bij je in de buurt zit.
Vraag daar eens om een beetje uierzalf,dat soort wat ze op de spenen van een koe smeren.
Er is geen betetere.

Toegevoegd na 2 minuten:
betere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst weken dat het een soort omahandjes worden en dan scrubben met scrubgel later handcreme gebruiken om de dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaap eens een nachtje met handschoentjes aan terwijl je je handen rijkelijk met zinkzalf of sudocrem (ja ja.. ik maak geen spelfout) hebt ingewreven.
Je handen worden niet gelijk zo 'poezelig' als een prinsessenhuidje, maar wel een stuk minder ruw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeren met glycerine. Bijv. Glycos van Dr Swaeb, of glycerine/kamferspiritus. Allebei bij de drogist verkrijgbaar.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima. Gewone glycerine is het beste.
Celltone - Hand & Body Crème

Deze crème zorgt voor een optimale dagelijkse verzorging. Dit is de meest krachtige en herstellende verzorging bij een droge en ruwe huid. Deze unieke 24-uurs hydraterende, huidregenerende en voedende crème heeft onder andere een hoog percentage 100% natuurlijk slakkenslijm extract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aloë Vera Balsam. Houdt je huid ook mooi, vervaagd oneffenheden en littekens en is herstellend en verzorgend. Je kan het ook voor allerlei andere huid ongemakken gebruiken. Supermiddeltje!

Praktisch overal te verkrijgen, zoals de drogist, reformwinkel, markt of internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zodra het begint te waaien en kouder word hele ruwe handen, echt zo erg dat het openbarst en gaat bloeden als ik een vuist maak.

2 dingen die bij mij helpen zijn de uiercreme van etos als onderhoudsbasis en als het weer heel erg gebruik ik vaseline cetomacrogol van de apotheek ( zonder recept) en dan handschoenen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook eens Aloë Vera Balsam kunnen proberen als je het zo erg hebt, en dan met de handschoentjes. Super natuurproduct. Je kan het over je hele lichaam gebruiken als die erg droog is, en is ook verkrijgbaar in allerlei vormen zoals gel, lotion, créme, tonic enzv. Ook goed voor scheurtjes, kloofjes, snij en brandwonden, schaafwondjes enzv.
in je handpalm een scheutje olijf of sla olie met een schepje suiker dat wrijf je over en door je handen en vingers afwassen met een zachte zeep daarna insmeren met nivea dan heb je super zachte handen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je handen lekker met uienzalf doen en dan handschoenen aan doen bij mij zoon werkt dat heel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Babyolie helpt ook vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je handen wrijven met de binnenkant van een citroenschil. Ook goed voor je nagels.