Wat te doen tegen ruwe handen?

Heb met CIF gewerkt (schuurmiddel) en nu zijn mijn handen al een paar uur zo droog als schuurpapier..
geen lotion dat helpt.. wat kan ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voordat je je handen insmeert met vette crème zou je je handen kunnen scrubben. Daar worden je handen sowieso zachter van :)

Insmeren met een vette creme, bijv. vaseline.

Ouderwetse uierzalf. Dat helpt als geen ander. Maar de imitatie zalf kun je kopen bij de drogisterijen . Maar als je echt van kloven en droge handen af wilt komen moet je kijken of er een boerderij bij je in de buurt zit. Vraag daar eens om een beetje uierzalf,dat soort wat ze op de spenen van een koe smeren. Er is geen betetere. Toegevoegd na 2 minuten: betere.

Bronnen:
eigen ervaring.

Eerst weken dat het een soort omahandjes worden en dan scrubben met scrubgel later handcreme gebruiken om de dag

Slaap eens een nachtje met handschoentjes aan terwijl je je handen rijkelijk met zinkzalf of sudocrem (ja ja.. ik maak geen spelfout) hebt ingewreven. Je handen worden niet gelijk zo 'poezelig' als een prinsessenhuidje, maar wel een stuk minder ruw.

Smeren met glycerine. Bijv. Glycos van Dr Swaeb, of glycerine/kamferspiritus. Allebei bij de drogist verkrijgbaar.

Celltone - Hand & Body Crème Deze crème zorgt voor een optimale dagelijkse verzorging. Dit is de meest krachtige en herstellende verzorging bij een droge en ruwe huid. Deze unieke 24-uurs hydraterende, huidregenerende en voedende crème heeft onder andere een hoog percentage 100% natuurlijk slakkenslijm extract.

Bronnen:
http://www.choosebeauty.nl/index.php/gevoe...

Aloë Vera Balsam. Houdt je huid ook mooi, vervaagd oneffenheden en littekens en is herstellend en verzorgend. Je kan het ook voor allerlei andere huid ongemakken gebruiken. Supermiddeltje! Praktisch overal te verkrijgen, zoals de drogist, reformwinkel, markt of internet.

Ik heb zodra het begint te waaien en kouder word hele ruwe handen, echt zo erg dat het openbarst en gaat bloeden als ik een vuist maak. 2 dingen die bij mij helpen zijn de uiercreme van etos als onderhoudsbasis en als het weer heel erg gebruik ik vaseline cetomacrogol van de apotheek ( zonder recept) en dan handschoenen aan.

in je handpalm een scheutje olijf of sla olie met een schepje suiker dat wrijf je over en door je handen en vingers afwassen met een zachte zeep daarna insmeren met nivea dan heb je super zachte handen

je handen lekker met uienzalf doen en dan handschoenen aan doen bij mij zoon werkt dat heel goed

Babyolie helpt ook vaak.

Je handen wrijven met de binnenkant van een citroenschil. Ook goed voor je nagels.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100