Hoe krijg je nagellak uit je kleding?

Ik heb net blauwe nagellak op mijn jurkje en witte legging laten vallen, niet echt handig dus. Weet iemand hoe je nagellak uit je kleding kan krijgen? Nagellak remover werkt niet... :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (5)

Aceton is geconcentreerder dan remover dus is ook sterker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven al aangegeven, met aceton. Je houdt een stuk keukenpapier onder de vlek, en dept de vlek met aceton, vooral niet wrijven. Af en toe het keukenpapier (of ander absorberend materiaal) vervangen. Dit herhalen totdat de vlek weg is, en dan wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met spiritus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is spiritus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te koop bij de bouwmarkt en drogisterij, net zo chemisch en brandbaar als aceton.
Bij mij is het met pure alcohol gelukt:

http://www.goeievraag.nl/vraag/nagellak-jurk.194797
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het om synthetische kleding gaat, dan kan je het beste spiritus gebruiken. Aceton tast is schadelijk voor natuurlijke materialen. Kijk ook hier: http://was-tips.nl/vlekken-verwijderen-2/cosmetica-vlekken-verwijderen/