Wat leg ik in de douchebak om de kans op uitglijden te verkleinen?

Niet zo'n rubbermat met zuignappen, die heb ik, vind ik niet hygienisch, gaat schimmelen.
Dus ben op zoek naar iets wat ik gewoon regelmatig kan wassen(wasmachine).

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb vandaag de handdoek uitgeprobeerd, werkt perfect, thnx voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (11)

Je zou houten tegels kunnen leggen. Maar die gaan ook rotten. Een rubberen mat met zuignapjes is het beste. Als je je aanwent om deze na het douchen te droghen moet dat goed gaan.

Een andere optie zijn stickers. Er bestaan stickers die ruw zij & waterbestendig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt van die anti-slip matjes, die gebruik ik zelf ook vaak. Die kun je ook gewoon uitwassen. Die van mij komt bij de Xenos vandaan, gewoon op een rol.
Ook kun je van die leuke stickers in de douchebak plakken, speciaal voor antislip. Dit moet je echter wel goed schoonhouden, anders kunnen de randjes ook vuil worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De makkelijkste en meest hygiënische manier is het dragen van surfschoenen. De schoenen hebben een ruwe zool, dus uitgelijden zul je niet meer. Bovendien voorkom je dat jij en je huisgenoten elkaar eventueel besmetten met voetschimmel. De schoenen zijn na gebruik makkelijk te drogen. Uiteraard dient iedere doucher zijn eigen schoenen te gebruiken.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
wat je in je douchebak kan leggen is eventueel een houten vlonder, je kan ze kopen in de betere badkamerspeciaalzaak zijn niet goedkoop, maar zijn wel goed bestand tegen vocht

wat je kan doen is eventueel je douchebak een antislip behandeling geven, dit is een product van Alabastine kan je krijgen bij BBN Bouwcenter, is vaak wel op bestelling.

wat je even moet doen is nagaan of je een plaatstalen of een kunststof douchebak hebt.

Douchebakken van Kunststof (acryl) worden namelijk stroef als deze nat zijn dat is namelijk de eigenschap van acryl douchebakken, je kan daar ook wel in uitglijden, maar dat komt puur door zeepresten, nadat je je aan het afspoelen bent tijdens het douchen, de zeepresten maakt de bak glad.

heb je nu een kunststof douchebak kan je het checken, schuif maar eens door de bak met je voeten als je jezelf aan het afspoelen bent en als je klaar bent met zeep en dan voel je dat de bak steeds stroever wordt, metalen douchebakken hebben een geemailleerde laag( glas) en dit blijft glad.

maar wil je niet uitglijden dan moet je gewoon voorzichtig zijn.
doe er je voordeel mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens vriendlief die bij een baderie werkt, kan het helpen om de douchebak een keer met een sanitair gum te behandelen.. daar wordt die stroever van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met antislip stickers.

Deze blijven permanent plakken, worden niet vies en er komt geen schimmel tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze 3 oplossingen hebben het voordeel dat je ze niet hoeft te wassen omdat ze wegwerpbaar zijn:

oplossing 1:
je hebt speciale antislipstrips
die je in de douche kunt plakken
die zijn ook gekeurd door verschillende keurmeesters als de beste en de meest hygienische
en dan heb ik het over de strips van madico
kijk voor meer informatie bij mijn bron
(bron 1)

Oplossing 2:
Overschoenen met antisliplaag
ze zijn zowel wegwerp als herbruikbare versies verkrijgbaar
(bron 2 en 3)

Oplossing 3
koop een rol tafelzeil op de markt met een leuk designtje
en plak elke wasbeurt een nieuw zeiltje in de douche met antisliptape
dan heb je toch een matje maar dit kun je dan makkelijk vervangen
Deze oplossing gebruiken ze ook veel in armere landen

Deze oplossing is dan wel niet wasmachine bestendig maar je kunt de schoentjes ook even in een teiltje met heet water leggen:

Oplossing 4
Open waterschoenen met antisliplaag
zijn niet zo transpirerend als de surfschoenen
deze zijn ook als beste getest
(bron 4)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van een kleine handoek? Bij Ikea bv. kun je van die witte gastendoekjes kopen. Zeer doeltreffend .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkoop en simpel: een opgevouwen handdoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor, ik had jouw reactie niet gezien.
Credits zijn voor jou.
Heel eenvoudig : Je handdoek van de vorige keer dat je gedouched hebt. Kost niets en werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antislipmatten, gewoon per meter te koop in allerlei leuke kleuren en printjes, ik heb ze gekocht bij de schilder/behangzaak en een paar meter gehaald. Ze zijn met een gewone schaar op maat af te knippen en ik doe ze gewoon in de wasmachine op 40 graden.
Omdat ik er 3 heb ligt er altijd wel weer een schone in de kast en ze gaan nu al 3 jaar mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Antislipmat "Beige Squares" € 0,70 Antislipmat Blauw € 0,70 Antislipmat Donker Groen € 0,70 Antislipmat Geel € 0,70 Antislipmat "Drawn Flowers Beige" € 0,70 Antislipmat "Stones" € 0,70 Antislipmat "Dolfijnen blauw" € 0,70 Antislipmat "Beige Marmer" € 0,70 Antislipmat "Beach" € 0,70