Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom loopt er een emmer water uit mijn droogkast?

Ik heb een combinatie-toestel: wasmachine en droogkast in één. Het toestel heeft enkel een aan- en afvoer voor water, niet voor lucht.

Als ik de droogkast-functie gebruik, loopt er een hoop water uit het toestel (veel meer dan er in de kleren aan water zit. 'k Heb net een hele emmer opgesopt).
Zolang ik enkel de wasmachine-functie gebruik, gaat alles prima.


Gebruikt mijn droogkast water om mijn kleren te drogen?
En wat kan ik doen om het probleem op te lossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb al 2 jaar een was/droogcombinatie en ik vond het eerst ook raar dat mijn droger water gebruikt. Na de handleiding geraadpleegd te hebben werd een hoop duidelijk! Een was/droogcombinatie gebruikt tijdens het drogen water om de temperatuur van het apparaat te koelen. Omdat er geen ventilatie is en geen luchtafvoer naar buiten moet hij dat dus op deze manier doen! Wel zit dan waarschijnlijk je afvoerslang niet goed vast of niet diep genoeg in de afvoerbuis!

Je kan trouwens testen of hij water gebruikt door je aansluiting dicht te draaien voor je het droogprogramma start. Als het goed werkt je machine dan niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

er kan een leiding verstopt zitten, haal er een monteur bij. Je droger gebruikt geen water om te drogen , maar tijdens het drogen ontstaat er condens, dat afgevoerd moet worden, dat gaat met minder druk dan het water uit de wasmachine, dus dat kan de reden zijn , dat je er met wassen nog geen last van hebt, je kunt ook proberen je wasmachine leeg op 95 graden te draaien, dat kan het probleem ook oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding