Zwarte spikkels op mijn polo na de was?

De polo is al vaker gewassen meestal met dezelfde andere kleren.... heb hem nu weer gessan met extra wasmiddel op de polo maar de spikkel zijn niet eens een beetje verbleekt. iemand een idee hoe ze er op zijn gekomen. als een ander kledingstuk kleur "lekt" word wit bijv. roze door een rode sok oid. maar stippels?

Toegevoegd na 1 uur:
een toevoeging: ik heb 2 verschillende uiteggen gehad en ik ben een leek dus welke waar is (en tot beste antwoord moet uitroepen) kan ieamand van jullie het fenomeen pluisjes of schimmels staven met bijv een wikipagina oid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Zoals ik het op je foto kan zien denk ik dat je het weer in je polo hebt. Heb je je polo te lang in de wasmachine laten liggen? Door natte kleding te lang laten liggen loop je het risico op het weer in je kleding. Daarnaast hebben we ook net de hondsdagen achter de rug, in deze periode krijg je ook sneller het weer in kleding, voedsel bederft dan ook sneller dan anders.

Ik heb een alleskunner van WINclean. Hier krijg ik echt alles mee schoon en alle vlekken uit kleding. Ik heb zo ook het weer uit kleding gekregen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hagesan Vlekweg voor weerplekken in textiel schijnt ook te helpen, heb daar zelf geen ervaring mee.

Toegevoegd na 18 minuten:
Het verschil tussen aantasting van het weer in textiel of pluizen is makkelijk zichtbaar. Weer is zichtbaar als donkere vlekken (stipjes) die niet uitwasbaar zijn. Pluisjes worden in de was wel minder, echter ze gaan niet helemaal weg. Daarentegen kun je pluisjes wel met de hand verwijderen.

Het zijn in iedere geval geen pluizen. Het is ook geen gevolg van een andere kleur die afgelaten heeft, dat ziet er anders uit. Ik ben er vrijwel zeker van dat het het weer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zijn het niet de strepen zwart van je polo die afgeven? Of "pilt"je polo en laten zwarte strepen heel kleine pluisjes los die zich aan de rest hechten? Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die polo laat pluisjes los en die gaan door de hele was. Met name aan een hakerige polo blijven ze goed hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok geen vlekken dus maar pluisjes, is daar nog wat aan te doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een schuier borstel wil er nog wel eens wat af gaan..
Anders vochtig sprayen en in de vriezer leggen.. bevroren pluisjes eraf krabben..klinkt stom maar werkt wel..
Ik vermoed dat je 'het vuur' in je polo hebt. Ik heb dat ook wel eens gehad. Als je kleding te lang nat of vochtig laat liggen dan kan het gebeuren dat je er zwarte vlekjes op krijgt. Die hebben meestal de vorm van kleine vlammetjes vandaar de naam 'het vuur'. Helaas is het mij nog nooit gelukt om dit er uit te krijgen.