Kan ik mijn was draaien met soda?

Ik wil graag mijn wasmachine schoonmaken doormiddel van zilversoda. Kan ik hier ook gewoon mijn was indoen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
40.2K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wat is het verschil tussen zilversoda en gewone soda?

Antwoorden (4)

Nee ,dit word afgeraden:We raden je de volgende methode aan: Je doet een halve kop soda in de wasmachine en laat je wasmachine wassen op 90/95 graden zonder was met een hoog intensief programma. De soda zal al bij de voorwas weggespoeld worden. Deze methode moet je 1 of 2 x per maand toepassen. Zeker als je veelal een was draait met een relatief lage temperatuur (rond 40 graden of lager)
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2x per maand???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jeetje, ik heb dat nog nooit gedaan en mijn wasmachine doet het al sinds 2000.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe ik ook nooit. Mijn wasmachine is al meer dan 25 jaar oud, stinkt nooit en wast prima. Ik doe mijn was meestal op 40 graden; bijna nooit op 60 en al helemáál nooit en te nimmer op 90. Wat is dit allemaal voor een onzin?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad wat een een onzin, mijn wasmachine is een jaar of 20, was bijna alles op wolwas of 60 graden stinkt nooit.
Soda bindt aan de mineralen, zodat hard water geen probleem meer is: de was komt schoon uit de wasmachine. Ook reinigt soda de leidingen van je wasmachine. Alleen ruikt het minder fris, dus op het laatst wasverzachter gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan wel. Soms is het zelfs zo dat mensen met een wasmiddelen allergie minder last krijgen als er met soda gewassen wordt.
Ik vind alleen wel dat de witte was met soda minder mooi schoon wordt.
Zorg wel dat je de soda eerst in heet water oplost. Wanneer je dan op 30 graden wilt draaien kan de machine het aan. Soda lost nl. moeilijk op wanneer je op lagere temperaturen wast.
Laat het sodawater wel afkoelen voordat je het in de machine doet. Er zijn nl. wasmachines die in de war raken wanneer er ineens heet water in zit. De thermostaat kan dan van de wijs raken.
Soda lost wel alle zeepresten in je machine op. Dus als schoonmaker van de wasmachine is het zeker geschikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik bij elke witte was een hand soda,niet bij bonte was anders verkleurt het!
Doe dit trouw elke week en je zal ervaren dat de witwas en machine en leidingen super schoon worden en blijven!
Succes.