Hoe krijg ik acrylverf uit mijn kleren?

ik heb een geel kledingstuk met blauwe verf stippen van acryl erop

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dit vond ik op http://www.was-tips.nl:

Dat soort vlekken moet je eigenlijk zo snel mogelijk verwijderen, voor de verf opdroogt. Verwijderen van de vlek doe je met een katoenen lap en een oplosmiddel zoals thinner, wasbezine of terpentine. Wrijf de vlek er niet uit, maar dep met de lap op de vlek. Let op dat je het niet te lang doet. Met name thinner is agressief spul waar je kleding van weg kan smelten. Vind je dat idee helemaal niks? Er is ook een alternatieve methode waarbij je het kledingstuk voor het wassen een nacht in de melk zet. Vervolgens spoel je de vlek uit,bij voorkeur met ossegal zeep. Deze methode werkt alleen met verf op terpentine basis en de verf mag nog niet uitgehard zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hard laten worden en in een bakje met onverdunde groene zeep laten weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je het kopen.
Het is niet zo simpel om acrylverf uit je kleding te krijgen, zeker niet als de vlekken er al een tijdje inzitten. De volgende tip vond ik op de site van Miele (maar je hoeft er geen Miele voor te hebben hoor;-):

Acrylverf vraagt grover geschut: vermeng spiritus met een paar druppels ammonia en dep de vlek vóór het wassen; herhaal dit eventueel.

Succes!