Moet je een dak van een huis ook laten schoonmaken?

Dan bedoel ik een pannendak, waar soms van die witachtige vlekken opzitten.
Dit zijn geen uitwerpselen van vogels, wat het wel is weet ik niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is gewoon verwering door weersinvloeden. Vaak ook wat grijs groenigs van algen. Kan geen kwaad, mocht je je er aan storen (qua uiterlijk) kan je het laten reinigen en/of laten impregneren.

Zie link en even naar beneden scrollen bij dakpannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel.

Andere antwoorden (2)

Ligt aan jezelf, bij ons doen ze t een keer p 3 j.
Maar het hoeft niet perse als het bijv. duur is want het hindert helemaal nix en het dak maakt helemaal nix uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moét niet. Als je in een bosrijk gebied woont kunnen er vaak witte vlekken op je dak ontstaan. Dat kunnen schimmels zijn of mossen.
Je kan dat laten reinigen als je wil. Er bestaan speciale firma's voor.