Ik heb een boiler en heb erg snel koud water. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Ik heb een 50 liter elektrische boiler. Een vriendin van mij had om 12 uur bij mij gedoucht (10 minuutjes) Daarna kon ik al niet meer douchen en dit kan dan de hele dag niet meer, omdat de boiler 's nachts opwarmt. Er zit wel een draaiknop op met 120 min erop. Als ik hier aan draai tikt ie wel 2 uur en loopt ie terug, maar dan kan ik alsnog geen warm water gebruiken. Ook zit er om de stekker een draaiknop met 1 tot 24 erop en 2 groene pinnetjes erin. Wat kan ik hiermee??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat die stekker doet, daarom even een reactie. Wat ik wel weet is dat, als je je geld graag in de portemonnee wilt houden, je het douchen qua tijd moet beperken! Het aandraaien van de boiler, zodat hij weer opwarmt, kost klauwen met geld aan stroom. Jaren terug had ik een appartementje en had hetzelfde probleem. Douche graag, dus hoppeta, ding weer aanzetten. Ik betaalde toentertijd 120 gulden p/m aan electriciteit. Einde van het jaar de afrekening: Of ik even dik 900 gulden wilde terug betalen. En tegenwoordig kan je de gulden als Euro zien, dus pas jouw douchegedrag aan als het geld jou lief is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden ook een boiler. Vreselijk! Hebben toen voor 30 euro een tweedehands geiser gekocht. Voor nog eens 30 euro ding op laten hangen en aangesloten. Werkt prima. Warm water wanneer je nodig hebt en een lagere elektriciteitsrekening.... Daarentegen wel meer kwijt voor gas natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm ja dan moet ik m'n vriendinnen maar zeggen dat ze niet meer mogen douchen haha! Er is in dat flat helaas geen gas aansluiting, dus dit is de enige oplossing.

Het beste antwoord

Wat je hiermee kan is niet zoveel. Je hebt weinig tot geen invloed op de capaciteit van je warme water, tenminste, niet als je niet een torenhoge rekening wilt krijgen.
Ik weet niet of je huiseigenaar of huurder bent maar in het eerste geval zou ik eens gaan informeren naar een nieuwe CV ketel en in het tweede geval dit probleem aankaarten bij de verhuurder.
Er zijn nog steeds veel subsidiemogelijkheden voor CV en HR ketels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zit een tijdklok op, meestal zit er op zo'n klok ik een 1 en 0 stand, 1 is dus continue aan, anders klok er tussen uit en stekker rechtstreeks er in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de tijdschakelaar er tussenuit halen.... Dat is dat ding die zoals jij zegt "om de stekker zit". Dan warmt ie niet meer nachts op maar de hele dag. Let wel op dat je energiekosten wel eens omhoog zouden kunnen gaan. Wat je ook kan doen is de boiler op een hogere temperatuur zetten (als dit kan op jouw boiler). Dan heb je minder warm (heet) water nodig (dus meer koud) om dezelfde temperatuur te bereiken en kan je langer douchen...

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is deze boiler tijd geregeld. Om
's nachtslot goedkoop op nachtstroom op te warmen. Dus stel deze tijd lok opnieuw in, waarschijnlijk zit er een aparte aan schakelaar op. Of prik de boiler stekker rechtstreek in stopcontact.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hadden een 80 liter boiler en moesten bijna een schema maken voor het douchen binnen ons gezin. ook al gaat hij overdag opwarmen dan blijft het volgens mij nog een probleem. Nu een nieuwe HR ketel laten plaatsen en kunnen achter elkaar onder de douche zolang als we willen