Gelamineerd papier, in de plastic zak of bij het restafval?

Papierbak kan ik me niet voorstellen.

8 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goede vraag! +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zal ik de plus zetten, kellykat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Soms lastig dat combi-afval. Wat te denken van bijvoorbeeld de AH-broodzakken "Liefde en Passie" die bestaan uit papier en een strookje plastic. Wordt er van je verwacht dat je dat scheidt/losscheurt, is het papierafval of toch maar de grijze container in?
Inderdaad, goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Net als dozen die vastgeplakt zitten met plakband (plastic) of een envelop aan alle kanten dichtgetaped, moet je dat allemaal los gaan peuteren? En zo zijn er meer. Wat te denken van de verpakking van medicatie? De doosjes gaan natuurlijk bij het oud papier, maar die doordrukstrips zijn deels plastic en deels aluminium (? denk ik?) en het is écht te doen om helemaal los te peuteren. Elke week na het uitzetten van m'n medicatie heb ik daar een paar handen vol met restafval aan.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Enveloppen heb ik begrepen is oud papier. Het venster wat erin zit schijnt een speciaal soort plastic te zijn wat gewoon met oud papier mee kan. Net als het plakband op dozen, kan je ook gewoon laten zitten. Is mij verteld door iemand die bij Pietje Papier werkte. Maar dat is wel ruim 15 jaar geleden. De broodzakken van AH (de oude van ovenheerlijk en de pains konden bij oud papier en hoefde ook niet los gepeuterd te worden. Dat heb ik van iemand gehoord toen ik nog bij het brood bij AH werkte. Daar kwam elke maand een vertegenwoordiger die voor AH de broodafdelingen controleerde. En die zei dat de zakken bij oud papier konden zonder het plastic los te hoeven peuteren.

Antwoorden (1)

Restafval. Het is een mengsel van verschillende stoffen en dus ongeschikt voor recycling.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij ons kan dat allemaal sinds kort bij in de plastic hero zak.
http://www.capelleaandenijssel.nl/document.php?m=17&fileid=41437&f=f98b5ae00a6f1d0ab5d6f2725451c267&attachment=0&c=3553
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De toegang tot de pagina waarnaar je verwijst is mij verboden....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mij ook..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.plasticheroes.nl/wat
Volgens die mag het er niet bij,
maar hier in de buurt mag het net als drankkartons en metalen blik(jes) wel bij het plastic.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.capelleaandenijssel.nl/over-capelle-aan-den-ijssel/nieuws_3179/item/meer-afhaalpunten-voor-plastic-heroes-zakken_23908.html
volgens deze mag het wel.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Oh! Deze word leuk! Bedankt voor de plastic hero link! Komt nieuwe vraag aan.