Wat zou een goed alternatief voor waslijndraad kunnen zijn?

Hoe strak je dat waslijndraad ook spant, het het gaat altijd doorzakken, en blijft vaak ook doorgezakt, ook al is de was er al lang van af.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel echt een ander soort draad, en geen wasrek of iets dergelijks...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet er gewoon een waslijnspanner tussen zetten die je 1 keer in de week aandraait.

zo'n wasparasol. ongebruikt kan je 'm inklappen, en je kan veel ophangen op een vrij kleine oppervlakte.

Of je gebruikt van dat binddraad voor planten. Dit is meestal van ijzer en kun allemachtig strak. Dit is van zichzelf ook minder buigzaam. Toegevoegd na 41 seconden: kun allemachtig strak = kan je allemachtig strak trekken

Je kan bij de blokker een waslijn halen die je in een soort houder aan de muur monteert en die kan je als je klaar ben in de houder terugwijken dus heb je geen waslijn boven je hoofd hangen en omdat je hem in en uit kan rollen blijven de lijnen goed

het beste is geplastificeerd staaldraad met een spanner en het zakt haast nooit meer door

Waarschijnlijk is er geen alternatief. Want de reden dat de waslijndraad doorbuigt, is niet het materiaal, maar omdat het in de praktijk niet mogelijk is om een draad (met een beetje redelijke afstand) zó strak te spannen, dat 'ie recht blijft en niet doorbuigt. Of je zou heel professionele apparatuur moeten gebruiken om de boel echt strak te krijgen. Als je naar een koorddanser kijkt, dan buigt de lijn ook door, en hij zal best goeie spullen hebben ;-)

Je hebt toch van die cassettes van bv. Leifheit, daarin zitten 4 of 5 dikke gevlochten (ik dacht nylon) draden naast elkaar die kun je uittrekken tot een bepaald maximum, ik geloof een meter of 6. Maar dat hoeft niet als je ruimte bv. maar 3 meter is kun je de rest opgerold laten zitten en van doorzakken heb je geen last want die kun je a.h.w. naspannen en blokkeren, zodat de was mooi strak blijft hangen. Na de was draai je de draden weer terug in de cassette en je ziet geen draden meer en dus ook geen doorgezakte draden.

Brabantia heeft een goede oplossing, ik heb hem ook, topding, hij is al genoemd, je schroeft hem aan de muur, met een haakje aan andere zijde muur maak je er een waslijn van en als je geen was hebt rol je hem in! Kan ook op schuine muren!

Je kunt er een zware veer tussen doen die te koop is in een campingzaak (om stormbanden over de tent te spannen) Ook kun je de lijn om een oog in de muur slaan en er een gewicht aanhangen (bv emmer met zand)

op de ouderwetse manier duw je waslijn omhoog met een stok die op het uiteinde een v vorm heeft

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100