Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe verwijder ik hars op de tent zonder de tent te vernielen ?

op de tent van ons is hars gekomen dit is heel lelijk is er iemand die weet hoe dit te verwijderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik zou het tegenovergestelde van warmte proberen.
leg 'm een uurtje in de vriezer, of bij gebrek aan ruimte ijsblokjes in een plastic zakje. Werkt goed met kauwgum; wellicht ook met hars.
succes

Toegevoegd na 3 minuten:
De bedoeling is dat het hars hard word en je het 'er af kan brokkelen'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier de link van De Waard Tenten. Daarop vind je de oplossing van je probleem en de juiste handelwijze.
Je zult hiermee je tent niet schaden. De katoenen tenten van De Waard zijn toonaangevend in Nederland.

http://www.dewaardtenten.nl/index.php/onderhoudstips

Zie verwijdering van vlekken.

Toegevoegd na 18 uur:
Mocht er nog iets op blijven zitten, dan verdampt dat de eerste keer dat je weer met de tent in de zon staat.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden
Kijk uit met allerlei schoonmaakmiddelen. Gebruik gewoon een sopje met groene zeep. Met een borstel het eraf boenen en dan goed naspoelen (tuinslang erop) en de tent goed laten drogen.
Er zijn ook middeltjes in de handel, maar daar heb ik geen ervaring mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Als je zeep gebruikt op een tent is hij gelijk niet meer waterdicht. Zie site van de Waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij tentdoek dat gecoat is kan dat wel, zie mijn link.
Je zou met de föhn de hars was zachter kunnen maken en dan eraf schrapen. Hou hierbij goed het materiaal in de gaten, hoe deze op de warmte van de föhn reageert. Met andere woorden: Niet te heet maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding