Hoe verwijder ik een bruine laag op de bodem van een inductiekookpan het beste?

De bruine laag is ontstaan toen ik halfvolle melk in die inductiekookpan had gekookt en daarna in die gekookte melk boekweitgrutten had gestrooid. Zijn er ook dingen die ik bij het schoonmaken juist niet in de inductiekookpan mag gebruiken?

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
water met een vaatwasmachinetablet erin en een posje laten weken. Daarna goed omspoelen.

Het beste antwoord

Beetje soda erin (en water) en weer 10 minuutjes zachtjes laten koken.
Dan komt het vanzelf los.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Biotex kan ook nog.
corzijlstra
10 jaar geleden
Ik dacht, is het koken van het water nodig? Ik besloot om gewoon heet kraanwater op de soda in de inductiepan te gieten. Dat ging na wat kwastwerk prima.

Andere antwoorden (1)

Inderdaad, uitkoken met soda :)
Aluminium pannen kan je niet met soda uitkoken, die kook je uit met een sopje van afwasmiddel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
corzijlstra
10 jaar geleden
Zie mijn reactie op het vorige antwoord.