Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een glazenovenschaal ECHT schoon?

Ik heb een bijna hagelnieuwe over die ik marktplaats wil zetten alleen is er een aantal keer wat troep van een pizza op gelekt. Natuurlijk ga je dat pas achteraf schoonmaken na een paar keer bakken en is het goed ingekoekt. Alles al geprobeerd met schuursponsjes..laten weten etc..maar je blijft het zien?!

Wat kan mijn laatste redmiddel zijn?

Toegevoegd na 36 seconden:
over = oven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Zet het een paar uren onder water, met afwasmiddel. Na een paar uren zou je het met een staalsponsje zuiver moeten krijgen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Met een schuursponsje met jif goed schuren dan moet het echt lukken
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Met een keukenmesje voorzichtig eraf schrapen.
Wel uitkijken dat je geen krasjes maakt (zal zo'n vaart niet lopen) en uitkijken voor de vingertjes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat hem maar een paar uur met heet water en soda staan..daar weekt alles mee los en je hoeft niet te krabben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het water (heet) zetten met een vaatwastablet vervolgens vullen met heet water en daar ook een vaatwastablet. Werkt ook met aangekoekte pannen of kaasfondue-pan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonmaken kun je als volgt doen , je smeert de oven , en eventueel de bakplaten , in met groene zeep plaats de bakplaten weer in de oven en zet een schaaltje ammoniak in de oven en laat dit 24 uur in een dichte oven staan.
Dan de ammoniak wegdoen en met een sopje afnemen.
De geur is niet prettig ,maar het maakt zo makkelijk schoon. Succes.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zie nu dat het om een ovenschaal gaat , maar wanneer het aangebrand is zou mijn tip ook moeten werken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Naast alle andere goede tips kun je ook nog ovenreiniger op je glazen schaal gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een glazen ovenschaal is niet zo heel erg duur. Aangezien je 'm wilt verkopen, is het wellicht handiger te kiezen uit:

* verkoop 'm zonder ovenschaal (is toch geen standaard accessoire??)
* koop bij de blokker een nieuwe ovenschaal, schonder dan dat krijg je 'm toch niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding