Hoe kan het dat het in de badkamer zo stoffig is?

Er komen geen huisdieren, er zijn geen ramen, ik verkleed me er niet en zo vaak ben ik er niet op een dag, waarom dan zoveel stof?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je zo'n ventilatiesysteem in je woning?
Dat is tenminste bij ons het probleem. En het stof dat er is slaat snel neer door de vochtigheid in de lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze katten komen ook niet in de badkamer, maar die ligt wel vol kattenharen....
typisch hé?

Het beste antwoord

Ik denk door de damp van het hete water, daardoor gaat al het aanwezige stof dwarrelen en door dat alles vochtig word van de stoom, dus deuren plankjes en muren, noem het maar op, blijft het stof plakken en zie je het gewoon erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt logisch! Want het zit echt overal.

Andere antwoorden (5)

Helaas komt stof overal; het klopt niet aan voor het naar binnen mag... Als jij lekker je dekbed hebt opgeschut in de kamer naast je badkamer, dan komt het stof ook buiten je slaapkamer. Of misschien staat de droger / waskamer in de buurt. Het kan ook nog zijn dat je de laatste maanden iets verbouwd hebt? Bouwstof kan maanden blijven hangen!

Toegevoegd na 8 minuten:
oh jee... opgeschut! Sorry hoor: opgeschud!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stof valt altijd en overal in huis door de luchtverplaatsing. Zou het misschien kunnen dat je in de badkamer een wasdroger hebt staan? Of een afzuigsysteem bij het toilet? Dat zou ook voor extra stof kunnen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wilde ik ook antwoorden
afzuiger of wasdroger of allebei
Als je een mechanisch ventilatiesysteem hebt dat is aangesloten op het centrale ventilatiesysteem, komt het naar alle waarschijnlijkheid daaruit, dat is tenminste bij mij het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe het kan weet ik niet, maar sinds wij een ander systeem hebben gekregen (en andere roosters) heb ik er minder last van, neem eens contact op met je woningbouw. Wat je evt. kunt doen is je rooster vervangen door een afsluitbare (heel goedkoop bij de Praxis, zo'n soort lamellengeval met een koordje).
Afkomstig van de handdoeken misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al gezegd, zoek het in de mechanische afzuiger. Aan het rooster en zeker aan de schoepen van de ventilator zitten bakken vol stof als je deze niet regelmatig schoonmaakt.

De afzuiger zuigt zowel stof en vocht aan (douchen).
Deze combi zorgt ervoor dat het stof aan de schoepen en rooster van de ventilator plakken.

Als dit opdroogt, dan laat een gedeelte van het stof los en kan vrij ronddwarrelen in de badkamer.
Helemaal als de ventilator aangesloten is op het licht en je gaat een keer naar binnen zonder te douchen, dan slingert het opgehoopte en voorheen aangeplakte stof helemaal rond.

Dus rooster eraf, alles van binnen schoonmaken en je hebt aanzienlijk minder stof in je badkamer.