Hoe deze vlekken in wasgoed voorkomen ??

een vriendin heeft geregeld bruine vlekken en vegen op haar pas gewassen wasgoed ;Het lijkt op roestvlekken soms ,maar dat zijn het niet want ze verdwijnen niet met citroenzuur . de installateur van het water-onthardings toestel zegt dat het ook daar niet kan aan liggen ,ze reinigt ook geregeld de filter die daarin staat . de wasmachinefabrikant weet ook geen raad ,ze wast geregeld op kookwas temperatuur en gebruikt praktisch geen vloeibare zepen . Het komt zowel voor op kookwas als op lichtgekleurde was op 40 gr gewassen ; ze is ten einde raad omdat ze soms ook voorkomen op bvb nieuwe t-shirts die bij de eerste wasbeurt al onherroepelijk beschadigd zijn ,of een mooi tafelkleed ,of een nieuwe zomerpantalon ;want de vlekken zijn met niets meer weg te krijgen .
Wat zou er nog aan de hand kunnen zijn ? of hoe zou ze deze kunnen voorkomen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ze zou om te beginnen de wasmachine schoon moeten maken dit kan ze doen door een halve zak soda erin te doen en instellen op 95 gaden
ik doe er dan altijd een oude handdoek bij en laat het programma draaien
als die klaar is haal ik de handdoek eruit en maak de rand bij de trommel goed schoon en rubber ook daarna draai ik een donker was
en heb nergens geen last meer van
advies gebruik niet teveel waspoeder of vloeibare
doe dit iedere maand een keer zo hou je de wasmachine schoon en na iedere wasbeurt de deur oplaten staan

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (2)

Het zou vetluis kunnen zijn, maar dat is doormiddel van eens een kookwasje in de maand over moeten zijn.
Ik zou zelf eens een leeg kookwasje met een bekertje bleek draaien en dan als de machine op de helft is, de uitknop in drukken en dan een aantal uurtjes laten staan, dan kan alles eens goed weken. En een nieuwe afvoerslang aan de wasmachine. Mss loopt er af en toe wel wat water vermengt met aanslag uit de afvoerslang terug de machine in. Is de afvoer ook goed doorgankelijk? want dat kan ook een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Dit noemen ze ook wel eens vetluis. Ze kan de wasmachine laten draaien op 90 graden met soda en keukenazijn, zo wordt hij ontkalkt en gereinigd, het kan zijn dat ze het een aantal keren moet doen. Ook de rand van de wasmachine grondig schoonmaken en de trommel. Ze hebben van Ariel een vlekkenverwijderaar en hier krijg je de vlekken iig mee uit je witte was. Google ook maar eens op vetluis voor meer informatie. Heb er namelijk ook last van gehad. Suc6!