Hoe krijg je een frituurmandje schoon?

Cillit Bang, vaatwastabletten, schuursponsje, ontvetter, niets helpt! Wie heeft de goude tip om dat stomme ding ECHT schoon te krijgen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt dat mandje toch in een grote pan stoppen, zodat het helemaal onder staat? Als je niet zo'n grote pan hebt, gewoon bij wat mensen rondvragen : met grote(re) gezinnen hebben de meesten wel een mega-pan om soep in te koken, die ze je kunnen lenen.

Het beste antwoord

Kan zo gauw geen bron vinden, moet iets van tante Kaat zijn ofzo. Dit werkte voor een heel smerig barbecuerooster, dus misschien ook voor je frituurmandje.
Doe het mandje in een grote vuilniszak met een flinke scheut ammonia. Goed dichtbinden en een nacht laten staan. Volgende dag (bij openmaken liefst in de open lucht) kun je het vet er blijkbaar zo afvegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ovenreiniger en staalwol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij werken vaatwastabletten wel. water in de pan, tablet erin, aanzetten, laten prutten en ik kan het zo verwijderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het water komt maar tot de maximumrand! Daaronder is het inderdaad niet vies, maar daarboven wel! Zowel de pan als het mandje
Even een quote van de site "Oma's beste schoonmaaktips":

U kunt uw friteuse schoonmaken door deze te vullen met water en er een vaatwastablet in te doen. Laat het frituurmandje er ook in zitten, dan wordt dat ook gelijk mooi schoon. Zet de friteuse nu ongeveer tien minuten aan op de laagste stand, tot maximaal 100 graden. Let er op dat het water niet gaat koken. De hete waterdampen kunnen namelijk het electrisch element onherstelbaar aantasten. Zet de friteuse na tien minuten uit en laat het water wat afkoelen. Daarna de friteuse goed omspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haal bij de supermarkt even de 'Dreft ontvetter' deze werkt verschrikkelijk goed...

Of anders de 'Ajax Professional Ontvetter', maar die is wat minder te verkrijgen...

Toegevoegd na 56 minuten:
Wat verder gegarandeerd werkt is 'zoutzuur'...

Wel even je voorzorgsmaatregelen nemen met je PBM's...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kokend water met een handvol soda. Goedkoop, milieuvriendelijk en niet zo agressief als vele andere produkten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze wou ik ook als antwoord geven. Ik zet water en soda in de frituurpan en zet de frituurpan aan. Daarna veeg je het ver er zo af met een keukenrol.
Een frituurmandje krijg je echt schoon door deze een nacht te laten weken in zeer héét water, waaraan een sopje van vloeibare zeep en soda is toegevoegd.
Daarna afborstelen en je frituurmandje is weer schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterke ontvetter (dipp professional kitchen 02 - keuken ontvetter vastzittend vet, voor ovens, dampkappen, friteuses, grills)
laten inwerken en met de staalborstel eens goed schrobben. Intens werkje.
Plaatje bij antwoord