hoe was je een gekleurde bijv. poloshirt met een witte kraag?

Ik heb een felrode poloshirt, maar met een witte kraag.
Hoe voorkom je dat de kraag verkleurd? Ik heb dit probleem met meerdere gekleurde kledingstukken waarbij een witte rand aanzit. Hoe voorkom je verkleuring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.7K

Het beste antwoord

Zeker de eerste keer met de hand wassen.

Dan net zo lang spoelen met schoon lauw water tot alle kleurstof uit het water verdwenen is.
De witte kraag kun je eventueel voorbehandelen met een vlekkenmiddel.

Mijn ervaring is dat je - zeker met rood - zo'n shirt wel een paar keer met de hand moet wassen, voordat alle overtollige kleurstof er uit is.

In het laatste spoelwater een scheutje azijn doen, dat is beter dan wasverzachter en houdt de kleur beter vast.

Wat oudere kleding kun je best in de wasmachine doen,
op lage temperatuur. Maar je zult altijd extra aandacht
aan de witte gedeelten moeten besteden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@momopoyolo,
OK maar kan je mij zeggen wat je met "altijd extra aandacht" bedoelt. Hoe kan dat als je idd je iets oudere kleding in de wasmachine wast?

Andere antwoorden (3)

Dan doe je lauw water in de wasbak met een scheut azijn, goed kneden en dan uitknijpen en uitwassen in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe moet je er van uit gaan dat het rood dan niet af gaat geven. Dat zal de maker toch ook aan gedacht hebben gooi er voor de zekerheid zo'n color catcher doekje bij waarmee je verschillende kleuren samen kunt
wassen.
En anders maar een roze kraag past er ook bij. Het is onmogelijk om 1 kledingstuk in 2 keer te wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een schaar doet wonderen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meningen zijn verschillend over het doekje, ik gebruik ze altijd (omdat ik blind ben en geen kleuren kan sorteren), mijn kinderen mopperen nooit over verpestte was, zeker niet over verkleurde kledingstukken, ze zijn goedkoop bij de Action te krijgen.
Bij de kleurwas. Doe ik ook. Ik doe er altijd voor de zekerheid een ColourCatching doekje bij!