Gaat een douchemuts kapot als je deze in de wasmachine op 30graden wast??

Ik stijl mijn haren bijna elke dag dus als ik ga douchen heb ik een hele mooie douchemuts op. Maar tegen de tijd dat het elastiek volledig uitgerekt is wil ik de elastieken wand wel ff wassen, kan dit dan gewoon in de wasmachine of moet het gewoon met de hand??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (6)

Het ligt eraan van welk materiaal hij is gemaakt, zit er niet zo'n labeltje in? veelkans kan je dit wel gewoon wassen als je het niet te heet wast. Maar als je zeker wil zijn dat er niks mee gebeurt zou ik het maar even met de hand doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat het goed gaat in de wasmachine, maar ik zou voor de zekerheid de douchemuts toch even met de hand wassen. Dan weet je zeker dat het niet beschadigd raakt of dat de elastiek gaat uitlodderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je douchemuts kun je zonder risico gewoon in de wasmachine wassen, maar natuurlijk niet te heet.
Op 40 gr is het geen enkel probleem. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan en hij werd keurig schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin om voor de zekerheid de muts met de hand te wassen. Ze gaat wassen met maar 30 graden! Dan kun je maar beter ook niet meer met die muts naar een subtropisch zwemparadijs gaan want daar is het water niet kouder. Dus doe hem maar gerust in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je niet in de war met een badmuts? ;-) Maar goed, misschien zijn er figuren die met een douchemuts gaan zwemmen...
Gewoon op een lage temperatuur wassen. Ik doe hem in een netje voor de zekerheid. Maar ach, bij mij is het zo: of ik nu een goedkopere of duurdere badmuts koop: op een gegeven moment is de rek eruit. De laatste was een was een wat duurdere en die idd ging wel langer mee ja. Maar nu begint het elastiek toch weer te lubberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige douchemutsen kunnen hier niet tegen.
Kijk eerst even naar het label..

Sommige zaken was ik ook met de hand om beschadigingen tegen te gaan.
Doe het gewoon in een emmer water met warm (maar geen HEET) water, doe er het stuk in en voeg er wat waspoeder aan toe. als het vuil is, doe wat waspoeder in de hand en wrijf met je handen de waspoeder uit op de muts met een klein beetje warm water.

Succes.