Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je een stoomstrijkijzer per se met stoom gebruiken?

Mijn moeder klaagde dat ik dat niet altijd deed en is er van overtuigd dat die strijkijzers niet zijn gemaakt om zonder stoom te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor, het is gewoon een strijkijzer met de mogelijkheid om ook te stomen.
Ik strijk (áls ik strijk) ook gewoon zonder stoom, en soms met.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat je de was niet goed gestreken krijgt, maar gevaarlijk of slecht voor het strijkijzer is het in ieder geval niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat hoeft natuurlijk niet. Als je logisch na denkt: denk je dat de eerste strijkijzers ook zo'n ingebouwd waterreservoir en van die stoomgaatjes hadden? Dat waren gewoon massieve ijzeren blokken die je eerst op de kachel moest zetten om op te warmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft niet, maar waarom zou je het niet doen, het strijkt veel makkelijker en sneller mét stoom.
Zeker de nieuwste stoomstrijkijzers.

Je strijkt 1 kant van een shirtje en je bent klaar, zonder stoom zal je 2 kanten moeten strijken voor hetzelfde resultaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, je kunt t met of zonder gebruiken afhankelijk van wat je gaat strijken en of t nodig is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat hoeft niet altijd. Soms heb ik wasgoed dat nog een beetje vochtig is en dan is stoom helemaal niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding